Bloggfria dagen

Det verkar som att söndagar har blivit den officiella bloggfria dagen. Ingen bloggar, inte ens jag bloggar på söndagar. Mitt besökarantal halveras på söndagar oavsett om jag skriver fem inlägg eller noll. Man varken läser eller skriver själv på söndagar, varför? Söndagen är ju egentligen den dagen man har mest tid över till att blogga men ändå bloggar man som mest på veckodagarna när man egentligen borde läsa kurslitteratur och skriva inlämningsuppgifter. En kompis som sjäv inte har blogg heter på msn "har hela världen fallit för grupptrycket och skaffat en blogg?". Jag hävdar att det inte är något grupptryck, bloggande är ett mediafenomen som kan vara en mediakanal för billig och effektiv annonsering och marknadsföring. Att vara bloggare/bloggerska är en ny livsstil, mycket av det man gör hamnar i ett blogginlägg och mycket gör man just för att det ska kunna bli ett blogginlägg. Förstår ni resonemanget? Jag kan göra vissa saker för att sedan ha något att blogga om, och det innebär inte att jag måste skapa draman eller göra något extremt. Men just idag har jag ingenting att blogga om och jag har inte gjort något som jag vill blogga om och uppenbarligen är det fler som tänker så på en söndag. Har jag rätt?

Igår var jag på BIO för första gången på evigheter och såg "Män som hatar kvinnor" med Sofia och Erik. Typisk svensk film men också förvånansvärt bra för att vara svensk. Sofia har tendens till att ibland få agera tredje hjulet, kan dock inte förstå varför.. men lyckligtvis för Sofia så slapp hon det igår,, hur stor är chansen (eller risken som jag skulle vilja kalla det) att Emil i en fullsatt BIO salong hamnar bredvid just Sofia? Den är minimal, haha. Sofia blev glad när hon hade någon att hålla i handen under otäcka scenar, Emil var ännu lyckligare förstås ;) Mohahahahaha!
Nu ska jag slänga iväg ett sms till Sofia och se om hon är hemma så att jag kan komma upp och våldta hennes soffa.

Tjillevipp!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0