Ett kallt Sverige

De senaste åren har det i media pratats om klimatförändringar, hur Sverige kommer få ett mildare klimat. Har media som med allt annat förstorat upp detta? Jag har då inte märkt av något mildare klimat för så här mycket snö som det varit i Falun i år har jag nog aldrig sett. Det har varit vitt sen i december, alltså två månader med ett vinterlandskap som må vara vackert men som jag dessvärre börjar bli trött på. Hela dagen har det snöat, och det är inte lite det snöar heller, man ser ut som en snögubbe när man går utanför dörren. Våren känns så avlägsen just nu men efter snö kommer gräs =)
Är det en kall vinter blir det en varm sommar.. är det inte så? Typ som när Anders slaskar så braskar julen. Men jag klagar inte på snön, hellre snö än slask och regn. Nu ska jag sova så att jag orkar plugga till forskningsmetodiktentan imorgon.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0