Faluflanerande

Igår hade jag med mig ett helt grustag in, idag har jag en egen sjö i hallen. Är det inte ettriga små gruskorn som ramlar in i skorna så är det blaskig snö som sipprar in genom fotsulorna. Jag längtar tills gatusoparna sopar gatorna fria från allt grus och välkomnar våren med putsade gatstenar och så vill jag ha en rejäl regnskur som sköljer bort all snön. Imorgon får det gärna regna heeela dagen, jag ska hitta nåt manligt och krypa ner under täcket med och äta Ben & Jerrys och se på film.. Hur svårt ska det kunna va att ordna? Tror minsann jag måste marknadsföra mig själv lite ikväll på Harrys ;)

Har spenderat flera timmar på stan med Malin så nu är jag en klänning, ett par strumpbyxor, en kofta, strumpor, en mascara och ett pudervax rikare =) Och lite fattigare.. mitt bankkort håller på att falla ihop,, måste inskaffa ett nytt, det går snart av på mitten. Vi tog en fika på Café Du & Ja och samtalade om alla våra ilandsproblem så som att jag har en dator som inte fungerar vilket bidrar till att jag numera sitter med en liten fjuttig mini pc som inte går balansera på knäna. Jag sitter naken i soffan med fötterna på bordet och datorn som vingligt balanseras på mitt vänstra lår. Ska hoppa in i duschen och göra mig fräsch för kvällen nu tänkte jag. Mitt andra ilandsproblem är vad jag ska ha på mig ikväll,, jag tror det blir min nya klänning..

Vad är det för viktig jävla fotbollsmatch alla ska se ikväll egentligen?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0