Från singel till självbo

Idag när jag läste metro hittade jag min själsfrände, jag hittade någon som tänker som mig och som fick mig att känna mig mindre onormal. Kicki Biärsjö 52 från Stockholm är min själsfrände. Hon slutade att vara singel och blev självbo. En självbo är en person som har valt att leva med sig själv och är nöjd med det. Jag och Kicki tänker lite lika här faktiskt. Att vara singel låter som något negativt eftersom normen om tvåsamhet är så mycket starkare än att leva solo. I ett "normalsamhälle" ska man vara lyckligt gift och blir därmed normal. Jag tror många inte vågar vara själva just därför att det ses som ett "misslyckande" om man är det. Som singel går man alltid och väntar på att någon ska dyka upp, man letar och letar och när det inte går som man vill deppar man ihop. Självbo är så mycket bättre, man väljer själv att lägga all energi och tid på bara sig själv. Det är så skönt att inte behöva kompromissa och anpassa sig efter någon annan. Jag började fundera på om jag var onormal som inte längtar efter någon att dela mitt liv med, men så är tydligen inte fallet och en sten föll från mitt hjärta.

Imorgon kommer Kickis bok ut i affärerna, jag ska definitivt köpa den när jag fått pengar.

Från singel till självbo




 Från Singel till självbo - Konsten att trivas i sitt eget sällskap.






Utan singlar och självbos hade samhället inte fungerat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0