Jag äter riktig mat, använder stressboll och lyssnar på Mimikry på högsta volym

Jag och Sofia pratade om huruvida kroppen känner skillnad på gröt och exempelvis pasta. Vi äter alldeles för mycket gröt, jag skojar inte när jag säger att jag kan äta gröt till både frukost, lunch och middag. Men kan kroppen känna att det är gröt eller kan den luras till att tro att det är fullkornspasta? Det är ju kolhydrater i båda så kan det verkligen spela någon roll? Människan har ju ätit gröt i alla tider så det kan väl inte skada om jag gör det nu? Jag hade stortivts på stenåldern tror jag. Jag måste lära mig att äta riktig mat nu så idag komponerade jag ihop en stor kycklingsallad. Det blev ju asgott, men vem orkar egentligen laga riktig mat varje dag? Jag får ångest och panikattacker när jag står vid spisen, jag tycker det är hemskt, därav blir det väldigt ofta grötmåltider för det är ju så smidigt.


Kycklingsallad gjord på kycklingtärningar, isbergssallad, tomat, majs, gurka och röd quinoa. Visst ser det gott ut?


Men om jag fick välja så hade jag ätit marängswiss varje dag. I min utopiska värld kan man leva på marängswiss och samtidigt få i sig alla viktiga näringsämnen, samtidigt som musklerna på kroppen byggs dubbelt så fort. Åh om det ändå vore så...

Jag är stressad, jag sitter här med min stressboll som är format som ett hjärta så det är nog ett stresshjärta. Jag har tentaplugg, inlämningsuppgifter och TUR-mässan att tänka på. Det känns som att jag får tusen mail från de andra skolorna som ska med på mässan med massa frågor som jag försöker svara på så gott jag kan. Jag tror jag bryter ihop snart. Stresshjärtat fungerar relativt bra och så lyssnar jag på Mimikry på högsta volym och skriker rakt ut till "Min sång",, ja jag är så stressad att jag gråter, gah jag bryter ihop. Tessan ringde nyss och berättade att det blivit problem med schemat, typiskt! Nu ska jag försöka ta mig samman, göra en kopp té och försöka fokusera på validitet och relabilitet.

Jag behöver några lediga dagar snarast!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0