Juridikplugg och pladdertanter

Efter att vridit och vänt på mig i soffan, kollat facebook sjuhundra gånger, småplockat lite i lägenheten insåg jag att nää det här håller inte i längden, jag fick ingen studiero. Tog på mig den franska sjömansoutfiten (blanda marinblått, rött och vitt och du är en fransk baguette) och vandrade iväg till Faluns gedigna stadsbibliotek. Strosade gatan fram som om den vore "Avenue Montaigne" i Paris, kunde dock inte lura ögat, det var Faluns gågata jag raskt promenerade igenom. Jag var snygg som få och så där klischigt citysnygg, synd att ingen annan ansträngt sig lika mycket som jag, min moderiktiga Paris inspererande outfit kändes inte rätt i Falun. Jag var en liten färgklick som med huvudet högt vandrade genom staden med drömmar och framtidsplaner som infödingarna från Falun hade tappat hakan av.

Väl framme på biblioteket hittade jag ett lugnt hörn där jag planerat att spendera hela eftermiddagen med näsan i lagboken. 5 minuters lugn och ro fick jag innan en medelålders, arbetslös tantjävel började pladdra i sin mobil och prata i 120 decibel. Carro och Elin är trötta på pakistanarna som övertagit högskolan i Borlänge, de är ingenting jämfört med arbetslösa kärringar som inte har nåt bättra för sig än att pladdra i telefon. Det är telefonförbud på bibblan! Tappade tålamodet när hennes mobil ringde för andra gången och gick med arga steg till andra sidan av bibblan. Mina arga och målfasta steg ekar fortfarande borta i biblioteket. Klackar när de är som bäst. Pluggade några timmar, sen gick jag och spinnade. Stefan den heta spinninginstruktören har gett mig en varning för att jag glömde mitt kort. Jajamensan på friskis får man minsann vaningar när man glömmer kortet. Jag har tre varningar och har nått maxgränsen så nästa gång jag glömmer kortet eller glömmer avboka ett bokat pass får jag betal 100 spänn! Galet ju! Men Stefan är mannen i mina fantasier så jag kunde inte ens bli irriterad.

När jag kom hem hade jag fått en present i brevinkastet =) Jag har fått en bok gratis från företaget Careerbuilder Nordic AB, Jobbguiden heter den och det är nog flera studenter som fått den, eller? Den kostar 250 kronor egentligen, så tack så mycket! Precis vad jag behövde. Jag längtar redan tills imorgon, jag har agerat initiativtagare och planerat en helkväll med Camilla imorgon. Efter min danslektion börjar kvälle hemma hos mig med ett glas vitt (eller två) innan vi går och äter "halva priset" på Harrys... Vardagslyx mitt i veckan är studenternas ljus i mörket.


Jag vill att Ola bygger ett slott åt mig i södra Frankrike. Börjar han bygga nu så kommer han bli klar lagom tills det att jag drar mig tillbaka från mitt hektiska jobbliv. Jag ska sitta i västra flygeln i mitt slott och skriva en självbiografi, Agelicas memoarer. Ska jag ha en sån där stor trädgård måste jag nog anställa ett antal trädgårdsmästare. Nog för att jag tycker det är tillfredsställande att klippa gräsmattor, men alla de där buskarna hade jag nog inte kunnat hålla i trim.
Det är nog bäst jag börjar göra en ritning på slotter så att Ola kan börja spika och såga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0