Kladdkaksexperter och tupplur

Jag är som en gammal pensionär som mår som bäst när jag får sova en timma på dagen, och det är precis vad jag gjorde nyss. Lyssnade på Lugna favoriter, skapade små scenarior i huvudet och somnade. I love it! Jag har äntligen lämnat in min uppgift till Event Management nu som skulle vara klar i onsdags. Jag har kommit in i en period präglad av allt för många klacksparkar och för lite självdisciplin. Jag skjuter upp allt hela tiden och min lista på sånt jag måste göra har aldrig varit längre, borde ta tag i allt nu kanske. Men jag tycker det är ganska skönt att ha det så här för jag har alltid haft hopplöst höga krav på mig själv vilket har gjort att jag stressat runt som en idiot för att klara av allt. Men nu tar jag allt som det kommer och det är det bästa. Jag har hela livet på mig att pricka av min måste göra lista. Ohlalala jag har varit duktig och skaffat hemförsäkring, det bästa är att drulle ingår, skitbra ju! Han på Dalarnas Försäkringsbolag frågade om jag hade prylar med värde över 150 000 kr, haha nej för fan sa jag. Man skulle nog kunna värdera mina prylar till hmm kanske 30 000, max då alltså.

Igår kväll bakade jag och Sofia kladdkaka,, eller okej, Sofia bakade, jag tittade på och provsmakade smeten. Kladdkaka med persikohalvor och jordgubbsglass från GB är det bästa man kan äta en söndagkväll. Vi funderade på om det finns någon mer än oss som inte kan nöja sig med en liten bit utan delar kladdkakan i två delar och äter tills man mår dåligt.. Gör ni också så? Eller kan ni baka en kladdkaka, äta en bit och sen stoppa in den i frysen? Jag tror det är omöjligt..



Nu ska jag göra lite viktiga saker, typ kolla mailen och läsa bloggar sen ska jag iväg på ett danspass på friskis. Min kropp måste hata mig som utsätter den för hopp och skutt dagen efter vasaloppsspinningen. det här är ingen vanlig träningsvärk, den här känns som att benen har gått av på mitten och mina knän har hoppat ur led.. Men visst är det så att man ska träna bort träningsvärk?

Om ni vill ha receptet på kladdkakan.. skicka mail till "[email protected]
Det är Sofias viktiga jobbmail som hon mer än gärna skryter med så hon skulle bli onekligen mycket glad om ett mail dimper ner i hennes "troligtvis" tomma inkorg ;)

Kommentarer
Postat av: Soffan

å mums för kladdkaka:) Ja, det är bara att maila men kom ihåg att skriva nått intressant i subjectraden för annars sållar jag troligtvis bort er eftersom jag inte orkar läsa alla 50000 mail jag får om dagen med flådiga galaerbjudanden etc...

2009-03-02 @ 21:11:43
Postat av: Veronica

Gud vad gott det ser ut!

2009-03-03 @ 14:10:23
URL: http://grandby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0