Mina vänner är min inspirationskälla

Håll i hatten! Inte nog med att både Hanna och Sofia har fått stipendie till att plugga i Frankrike,, Sara ska plugga i Australien. Jag är så otroligt glad för deras skull samtidigt som avundsjukan växer i mig :P MEN det är den där avundsjukan som gör mig inspirerad och jag ser just nu bara möjligheter. Vill man så kan man. Vad finns det som hindrar? Jag förstår inte varför alla inte tänker så.. Eller är det så att många är nöjda med vad de redan har? Det finns väl ingen mening med att vara helt nöjd, man måste eftersträva något nytt, ta sig an nya utamaningar, det är sånt som ger mig en kick. För er som inte vet så är Sofia, Sara och Hanna mina gamla klasskompisar från den tiden jag läste Media och Reklam här i Falun, det var så jag lärde känna dom. Och det är så kul att det går bra för dom! De tar examen i helt fel tider,, mitt i stundande lågkonjunktur. Deras bransch är väl kanske inte heller den lättaste att ta sig in i just nu antar jag. Men istället för att förbereda sig på arbetslöshet och ångest så ser de möjligheterna och gör något bra av situationen de hanmat ni,, lågkonjunktur + examen= nej tack. Om ändå fler kunde vara så.. Vad gör lite extra studielån när man får erfarenhet för resten av livet? Det är sånt här som får mig att älska tillvaron! Åter igen, ett stort grattis och lycka till!

Nu ska jag pallra mig iväg till jobbet och öka produktionen :)
Ikväll blir det födelsedagsmiddag hos Camilla och troligtvis en liten sväng till kåren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0