Nu är det vår tralalalalalalala

Vaknade strax före klockan 7 idag av att solen sken in genom mina oputsade fönsterglas, vaknade som ur en dvala ur en Londondröm där jag var besserwissen som kunde allt om London och kände varenda gathörn. I själva verket var det bara min vetskap om att ett one-day-travelcard kostar 12 pund som jag gärna skröt om att jag visste. Nej, det kostar inte 12 pund, men i min dröm fick ingen säga emot, jag var den nya Jack the Ripper som erövrade allt jag kom åt och skar ut deras inälvor med ett litet snitt. Solen sken, jag vaknade och var övertygad om att det var minst 13 grader varmt ute. Ola hade minsann sagt till mig att det skulle bli "jätte" varmt i veckan, hela 3-4 grader! Varmt för Ola är uppenbarligen inte varmt för mig. Tog på mig mina nötta löparbyxor som suttit alldeles för mycket på spinningcyklen vilket resulterat i att trosorna lika gärna hade kunnat sitta på utsidan, så mycket syns de, tog på mig joggingskorna som var fulla med grus och med en sula som är millimetertunn. Och vad leder detta till?
 
Jo jag måste ringa Reinfeldt och snällt be honom ge studenterna lite extra bidrag så vi har råd med att införskaffa oss nya vårfräscha träningskläder. Jag har ett ypperligt bra förslag till regeringen,, eller en motion som det så fint heter. "Alla studenter som regelbundet tränar ska erhålla 40% högre bidrag än de som gnider rumpan mot soffan 18 timmar om dygnet". Vi som tränar har mer utgifter. Vi måste betala medlemmsavgift på gymet, vi behöver träningskläder i dyrt funktionsmaterial, vi behöver tre olika par skor, ett för jympa, ett för löpning och ett par spinningskor. Eftersom vi duschar oftare konsumerar vi mer tvålprodukter, det låga studiemedlet gör att vi undviker att duscha efter varje träningspass vilket resulterat i ohyra på både kropp och möblemang. Dessutom så äter vi mer än de som inte tränar så matrabatt vore att föredra.

Tog ett varv runt Tisken, det var inte 15 grader varmt ute, det var 5 minus, men solen sken, jag var glad, det är tisdag och nu ska jag plugga. Har en uppgift i Event Management som jag ska ta tag i. Tror ni Reinfeldt kommer gilla mitt förslag?
Åh btw så fungerar min dator igen så nu kan jag slänga upp lite bilder =)


Du försvinner inte i mängden! Högskolan Dalarnas otroligt bildsköna monter på TUR-mässan. Jag välkomnar glatt nya studenter med dalahästar gjorda av sliskig gele och färgämnen.



Olle är monterns stora och ståtliga ståndpunkt.



Liksom jag så ville Terese själklart vara med på en kändisbild tillsammans med Olle. Visst är våra gula "ASK ME" tröjor heta? Mässvärdarnas officiella klädsel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0