Var är min vänstra hjärnhalva?

Inte nog med att dagen varit den längsta på länge, jag har tappat min vänstra hjärnhalva. Jag måste hänga upp en efterlysningslapp på hemköp, den som hittar min vänstra hjärnhalva kommer få en alldeles speciell belöning. Kan dock inte avslöja vad belöningen blir för då kommer ni förmodligen mörda första bästa och stjäla deras vänstra hjärnhalva och försöka övertyga mig om att den är min. Om ni mot förmodan stjäl någon annans hjärnhalva, se för guds skull till så att det är en smart jävla halva. Idag på forskningsmetodiken skulle vi lära oss att läsa av och tolka modeller. Jag är sifferblind och min hjärna kopplar ur när mitt synfält utsätts för alldeles för många siffror. Allt som har med siffror att göra tycker jag påminner om ekvationer och algebra. Jag mår psykiskt dåligt och bryter ihop. Kommer det tabellfrågor på tentan kommer jag förmodligen ge upp innan jag ens hunnit sätta mig ner. Finns det hjälp att få för såna här allvarliga problem? Jag är bra på allt förutom siffror.

Efter föreläsningen i Falun tog jag och Vickan bussen till Borlänge för att gå på tre timmars juridikföreläsning. Så nu kan jag allt om kommanditbolag, aktiebolag och enkla bolag. Associationsrätt närmare bestämt. Jag borde bli jurist, jag ska bara lära mig att hitta i lagboken först.

Jag tror snön börjar smälta vilket bidrar till att vi kommer få plaska runt i stora slaskiga pölar i en månad (minst). Mina fötter var dyblöta när jag kom hem så jag var tvungen att slänga av mig strumpbyxorna och sätta på mig fårtofflorna. Nu är det bara att hoppas på att inte bli förkyld. Som om inte brist på hjärnsubstans och vattentäta skor vore nog så har jag vridit till min piercing på nåt konstigt sätt så nu har jag varit tvungen att spruta på klorhexidin på såret. Det gör satan ont asså. Nu ska jag sluta plåga er med mitt svammelinlägg för jag ska gå och träna ett danspass på friskis. Förhoppningsvis iaf, för igå när jag drog kortet sa maskinen med en vänlig röst "Välkommen till din sista dag".. typiskt mitt halvårskort har gått ut.

Glöm inte att se premiären på "Spålöst" på fyran ikväll! Jag gråter vid varje lyckligt slut när familjerna återförenas.



Jag vill ha tillbaks min vänstra hjärnhalva NU!


Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag känner igen mig där, det som framförallt saknas är "resonerar i logiska steg", "memorerar fakta", "diciplinerad" och, ja... ganska många till haha :P och jag var också sjukt blöt om fötterna när jag kom hem... äckliga snöslask...

2009-03-09 @ 22:19:28
URL: http://hannna.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0