Vasaloppsspinning: Tankad och Vallad

Idag är det första söndagen i mars vilket för många innebär en halv dag framför teven eller allt för många timmar i skidspåret mellan Sälen och Mora. För mig innebär inte detta ett Vasalopp på skidor, för mig är det flera timmar på en spinningcykel tillsammans med 29 andra svettandes idioter som älskar utmaningar. Vasaloppsspinning innebär att vi startar när startskottet i Sälen går kl 08.00 fram till det att kranskullan lagt kransen runt segraren. Jag har ingen aning om hur passet är uppbygt jag vet bara att vi kommer få se Vasaloppet på en storbildstv och att det bjuds på blåbärssoppa.
Jag har tankat med massa frukost och nu dricker jag té för att få lite energi och vätska i mig, har dock sovit alldeles för dåligt inatt. Somnade ändå vid halv elva tiden igår men vaknade senare på natten av ett par sms och telefonsamtal, tryckte argt bort samtalet och kastade iväg mobilen... måttet var fan rågat när det plingade på dörren. Jag är lättväckt och hade problem med att somna om så jag låg och vände och vred på mig i säkert en timma. Gah ni visste ju att jag skulle på Vasaloppsspinning :(
Hoppas dock att jag piggnar till på vägen till Friskis och att jag orkar hålla mig vaken på cykeln.

För min egen skull hoppas jag att vädret och underlaget för skidåkarna är det bästa. Drömmen är att segraren når Mora på tre timmar men sån tur har ja nog inte så jag får säkerligen spinna som en tok i fyra, fem timmar. Nu ska jag ta på mig träningskläder, packa ner skor, vattenflaska, energidryck och svetthandduk.

Önska mig lycka till nu! Och glöm inte sända en medlidande tanke till min kropp.


Kommentarer
Postat av: Angelika

ja e inte avundsjuk på dig för fem ören!!!! :)

2009-03-01 @ 09:15:14
URL: http://angelika.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0