Ajdå

Tänkte ju bara sova en timma men det blev visst två timmar, jag känner mig helt slutkörd. Tänk om jag är sjuk!? Tänk om jag fått svininfluensan!? Eller så är jag bara så mentalt stressad att kroppen inte orkar längre. Det skulle tydligen vara jättemycket att göra på jobbet imorgon men jag var tvungen att tacka nej till att jobba för jag måste verkligen plugga. Det skulle va så skönt att klara tentan i Marketing Communikation nästa vecka, men jag vet verkligen inte vad det är jag ska plugga på?! Vet ni andra det? Det enda vi gjort under kursen är att ha analyserat reklambilder och lärt oss ca 60 olika modeller.

Och jag har fortfarande inte fått veta om jag får plugga utomlands till hösten, jag har mailat men inte fått något svar. Imorgon tänker jag ringa och tjata. Jag vill se nåt nytt.
Nä usch jag går ut och springer två varv runt Tisken istället, 6 km är det enda jag orkar med just nu så det får duga. Ikväll ska jag vara modig och se om jag har några pengar kvar på kontot eller om jag ska unna mig lite pengar från sparkontot och köpa mig ett par riktigt bra löparskor och en pulsklocka.
Det jag skulle berätta för er var att jag får jobba 7 veckor i sommar på mitt jobb. Från början var det inte tänkt att jag skulle få jobba nåt alls men nu var det en annan som avsagt sig jobbet. Det var lite blandade känslor det där faktikskt. Jag hade ställt in mig mentalt på att plugga distanskurser i sommar och bara ligga på en filt med näsan i kurslitteraturen, leva gott på studiebidraget och jobba extra lite nångång ibland när det behövs. Igår var jag helt inställd på att flytta till London i sommar. En gammal dejt engagerar sig som satan i att leta boende och jobb åt mig. Jag är fortfarande sugen på London. MEN jag måste väga för mot nackdelarna. Jobbar jag i London i sommar kommer jag troligtvis gå plus minus noll i inkomst eftersom det blir en hel del oväntade utgifter för en så kort period. Stannar jag kvar här däremot så kommer jag gå plus och kommer kunna lägga undan pengar till min planerade London flytt nästa sommar. Bättre att spara pengarna tills jag flyttar på riktigt, ett bra startkapital är ett måste.

Tycker ni jag fattar kloka beslut?! jag behöver lite feedback av er nu mina kära vänner,, inspirera mig!

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag tror det klokaste är att jobba hemma i sommar och spara tills nästkommande sommar, men då får du se till att inte va där och nalla under året!



Jag vill till LONDON jag meeeed!!

2009-05-05 @ 20:34:47
URL: http://tribute.blogg.se/
Postat av: Soffan

på ett sätt är det ju klokt av dig att tacka ja till jobbet på distans för att kunna lägga undan pengar till London, men samtidigt...london är alltid london och du skulle förmodligen uppleva och utvecklas så mkt mer där under en sommar så det är värt det att gå plus minus noll, i falun händer inte mkt MEN det är ju kul att ha kvar dig här!=) puss

2009-05-05 @ 20:40:17
Postat av: nea

ojj :P du verkar ha det lite körigt!! de hade jag oxå ett tag när jag hade sagt upp mig från jobbet och inte hittat nått nytt jobb.. men så dök de allra bästa alternativet upp för mig. mitt drömjobb och flytgt till stockholm som du kanske vet. Så saker löser sig endå.. avvakta lite till och överväg nogrannt dina val :)de kommer lösa sig!jag vet.. gör de som känns roligast eller som du får mest ut av! kram nea

2009-05-05 @ 20:46:37
URL: http://mineam.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0