Beach 2009?

Jag har helt glömt bort att det stundar för EU-val i sommar, de enda rubrikerna som pryder löpsedlarna är hur du tappar 20 kilo fram till midsommar, eller de bästa knepen för att få en platt bikinimage. När till och med gymmen ger rabatterade priser inför beach-09 och förespråkar om hur "viktigt" det är med en tight kropp om man ska kunna visa sig på stranden utan att allehanda kroppsdelar dallrar, då har det gått till överdrift. Jag trodde man tränade för att kroppen och själen ska må bra. Sen när har det blivit sunt att en månad innan temperaturen höjs på termometern leva på salladsblad och spendera all sin lediga tid på gymmet tillsammans med roddmaskinen och de lösa vikterna? Rasa i vikt på fyra veckor.. Vem går egentligen på det? Vore det inte bättre om tidningarna redan i september började pryda omslagen med viktminskningsmetoder inför nästa säsong? Nä för då ska ju kroppen ändå gömmas under stora vinterkläder och vem bryr sig då om man har en extra ring på magen? Jag längtar efter en tid då människan lärt sig att man ska äta bra och kombinera detta med motion för att få ett sunt liv där du orkar mer, det är tyvärr en utopisk tid. Lever man sunt hela året och trivs med sig själv slipper man vikthetsen och den snabba vägen till bikinikroppen. Vem har egentligen bestämt mallen för hur en "perfekt" bikinikropp ska se ut? Perfekt för mig är inte alltid perfekt för dig.

Jag bläddrar förbi sidorna i tidningen som vill hjälpa mig att få en snyggare kropp inför beachen, jag vägrar att äta spenat och tonfisk i en månad. Jag tycker alla ska bläddra förbi dom sidorna, det finns ingen som är perfekt men du själv kan tycka att du är perfekt som du är, och det är väl det viktigaste? Det finns inget snyggare än människor som sträcker på sig, håller huvudet högt och är stolta över hur de ser ut.
I sommar ska jag utforska GBs glassutbud, vad ska ni göra?


Beachstress 2009? Nej tack! Den här härliga sommarbilden är tagen sommaren 2008 när jag och några kompisar var på en öde ö på en sjö utanför Hedemora. Det fanns varken vatten eller elektricitet och vattnet i Dalälven var iskallt men helgen var topnotch!

Kommentarer
Postat av: Elin

Fin bikini, men trekantsbikinis ger mig hurven... Bygel är ett måste! Mer stöd åt bröna!

2009-05-19 @ 19:44:15
URL: http://tribute.blogg.se/
Postat av: Anonym

I know! Så himla bra helg!

Jag skriver föresten B-uppsats nu om de sjuka skönhetsidealen för kvinnor. Hjälp mig sprida den med vinden när den är klar!



Puss!

2009-05-19 @ 19:44:57
Postat av: faläng

syns att det var kallt ;)

2009-05-19 @ 21:36:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0