Cupcakes hade jag tänkt mig

Nu kastar jag in handduken för idag! Har hunnit med så mycket idag, lektion, plugg på waynes, löparrunda och kubbspel med bra sällskap. Och vet ni vad det bästa är? Jag har blivit nämnd i Camillas blogg tre gånger idag i tre olika inlägg! hennes blogg hittar ni här http://cam.bloggagratis.se/  Jag börjar nästan misstänka att Camilla är lite förälskad i mig ;)
Millan har bokat tvättid klockan 7 imorgon så det kan hända att jag kör en liten snabbtvätt jag med. Så upp i ottan ska vi! Vi ska städa lägenheten imorgon också, det ser lite rörigt ut för tillfället men jag har iaf diskat nu. Well done.

På fredag ska jag och några tjejkompisar ha brittiskt tema på förfesten, alla ska ta med sig något brittiskt att äta. Men vad är brittiskt? Jag kan inte komma dit med en njurpaj!? Hörrni tjejer, gillar ni baked beans?! Min tanke var att jag skulle göra cupcakes, ända tills jag googlade och fick reda på detta:

The cupcake evolved in the United States in the 19th century, and it was revolutionary because of the amount of time it saved in the kitchen. There was a shift from weighing out ingredients when baking to measuring out ingredients. According to the Food Timeline Web, food historians have yet to pinpoint exactly where the name of the cupcake originated. There are two theories: one, the cakes were originall cooked in cups and two, the ingredients used to make the cupcakes were measured out by the cup.

Fan att allt ursprungligen ska komma från USA! Har någon en idé på vad jag kan tillaga?!


Såna här små sötingar hade jag tänkt att baka,, men icke då.


Tack alla som gjorde min dag!

Kommentarer
Postat av: Lollo

Tja! Hmm det där var svårt, fish and chips? :P Jag äter ju inget kött så, annars verkar de här shepherd's paj va populärt. Räcker det inte med... öl? :) Ha så kul på festen!!

2009-05-07 @ 00:30:14
URL: http://lolous.blogg.se/
Postat av: Lollo

Tja! Hmm det där var svårt, fish and chips? :P Jag äter ju inget kött så, annars verkar de här shepherd's paj va populärt. Räcker det inte med... öl? :) Ha så kul på festen!!

2009-05-07 @ 00:31:06
URL: http://lolous.blogg.se/
Postat av: Kaka

Ha de inte nånsåndär pudding? Eller engelska scones eller nått:P

Haha ja är sämst på sånt, men nått att spinna vidare på kanske;)

2009-05-07 @ 13:30:23
URL: http://kakankaka.blogg.se/
Postat av: AK

De har ju bara konstig mat här ;-) Men salt&vinegar-chips om du hittar det, eller gör lemon curd (MUMS) att ha på scones. Annars är det mycket stekar (Sunday Roast) med smaklösa såser och sönderkokta grönsaker. Sen äter de läskiga saker som kanin och njurar. Apple crumble & custard är ju detsamma som äppelpaj med vaniljsås... Puddingar är också vanligt... Eller helt enkelt friterad potatis-det äter de till allt-tom pizza. Har tom fått in det till maten på indisk restaurang men då bad vi dom ta bort dem. Ölen är viktig-en god ale.

Trekantsmackor är också något de är förtjusta i med fyllningar som ägg&krasse, tonfisk&majonnäs eller cheddar&ham.

Om du gör maten smaklös och med så mycket majonnäs till som möjligt och häller vinäger på pommes friten så blir det bra!

Som du förstår så är jag inte så imponerad av brittisk matkultur ;-)

Vad trevligt att se lite bilder från Falun-jag vill också njuta av solen i Kålgårn!

2009-05-07 @ 16:55:19
URL: http://www.metrobloggen.se/dalkullan

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0