Friskis & Svettis goes Sales Promotion

Efter en heldags plugg på Waynes tågade jag vidare mot Friskis för att gå på ett skivstångspass. Det var säkert över en månad sen som jag tränade skivstång, har ju bara blivit spinning och nu på senaste tid bara löpning. Jag har inte en muskel kvar i kroppen, hela jag känns som en vaderad muskel med förtvinade muskler som ropar efter hjälp. Hjälp, hjälp skriker de.. make a move innan vi försvinner i värdsrymden. Så nu är det skärpning med på den fronten! Måste kombinera löpningen med lite styrketräning. Man kan omöjligt springa ett marathon med förtvinade muskler. Jag måste hitta en bra balans mellan styrka och kondition. Ibland när man springer kan det kännas som att man har världen bästa kondition och kan springa i evigheter men istället är det benmusklerna som blir trötta och man orkar inte springa mer trots att pulsen inte är onormalt hög. När jag får pengar ska jag införskaffa mig en pulsklocka och börja föra träningsdagbok för att se hur mycket konditionen förbättrats. Jag ska springa tre mil i veckan och gå på tre skivstångspass, det får duga till en början. Jag kommer troligtvis få spinningabstinens men då får jag byta ut några kilometer på löpningen mot spinningen.. det låter som en bra plan.

Friskis i Falun är för tillfället sponsrade av Bonaqua och det bjuds på vatten efter träningen. Det är tydligen något speciellt med dom, den ena innehåller massa antioxidanter och den andra innehåller fibrer som ska vara bra för tarmarna. Ska provsmaka imorgon sen får vi se om jag rekommenderar eller inte.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0