Kubb och två bittra förluster

Hade precis satt på mig träningskläderna för en springtur när Henrik Spångelispång ringde och bjöd in mig till lite kubbspel vid Kålgårn. Jag som egentligen inte gillar kubb tackade ja till lite trevligt onsdagshäng. Men jag sprang ändå bort till Kålgårn och ett varv runt sjön sen sprang jag och hämtade Camilla, hon var också sugen på lite kubb. Det var tjejerna mot killarna, det var olidligt spännande. Helene försökte med fula knep och distraherade vilket tyvärr inte fungerade. Sandra och Camilla tog lite nikotin emellanåt vilket tyvärr inte tog oss till en seger. Karljävlar till att vinna över oss två gånger, jag blir så matt. Det är inget kul att förlora och speciellt inte när de hånflinar åt oss till råga på allt. Men jag säger bara en sak, nästa gång ska de få se på fan :P Jag ska öva på att kasta pinnar!

Trots två raka förluster var det en mycket mindre usel kväll. Bra initiativ av Torsten att köra runt i hela stan iförd jobbkläder och leta efter ett ställe som säljer kubb. Jag hade kunnat fortsätta spela och ta revansch men satan det blev lite kyligt om fingrarna.


Spångelispång den mallgrodan samlar på sig pinnar som han försummat =)


Helene var taggad men det räckte tyvärr inte hela vägen.. Nästa gång! ojojoj


Det vinnande laget, Micke, Torsten och Spångelispång



Ett mysigt Falun


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0