Lattepojkar

I fyra timmar satt jag på Waynes och pluggade marketing communication. Det är mysigt att sitta där och småtitta på folk samtidigt som jag börjar förstå vissa modeller. När man suttit på ett café väldigt länge och sett folk komma och gå har man också lärt sig om olika fikavanor. Latte börjar bli allt mer vanligare hos killar. Jag som trodde det var manligare att dricka svart kaffe. Visserligen är dessa killar klädda i babyblå pikétröjor och beiga chinos så de kanske inte är så manliga trots allt. Vad som var ännu mer fascinerande var att dessa pojkar var i gymnasieåldern, jag trodde man enbart drack cola från skolans automat i cafeterian då, men tiderna förändras. Latte fanns knappt när jag gick på gymnasiet. Nu har det blivit en trendig innegrej som alla dricker, förutom jag som är en té drickare i världsklass. Men för att återgå till lattepojkarna.. jag är inte så säker på om jag skulle vilja att min pojkvän beställde en latte när vi är ute och fikar, jag skulle känna mig som mannen i förhållandet. Eller om man är på första dejten och killen dricker latte, det hade inte blivit en andra dejt om jag fick bestämma. Okej, nu har jag det värsta skräckscenariot! Pappa beställer in en latte!??

Vad tycker ni? Är latte en tjej eller killdryck?


Kommentarer
Postat av: Hanna

Hahaha, intressanta funderingar här känner jag! Christofer klär sig visserligen ofta i beiga chinos och rosa skjortor och liknande, men jag tror det är ett försök att dölja hur manlig han egentligen är (jägare, fiskare, snusare, öldrickare, hallå?!), men han beställer ju faktiskt vanligt kaffe i alla fall, så då är det kanske okej? :P och pappa och latte... mjäh, men cappucino har han nog beställt, dock efter middagen när man har varit ute och käkat, så det kanske också är okej?

2009-05-06 @ 20:30:48
URL: http://hannna.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0