Överambitiös plugghäst

-Angelica, jag fattar inte hur du orkar plugga så mycket.
-Angelica, tycker du på allvar att den här kursen är rolig?
-Angelica, du är en sån jävla plugghäst.
Angelica, kan du sluta vara så sjukt överambitiös?

Tycker inte ni att det känns lite högstadie att tycka det är töntigt att plugga? Jag får höra så många gånger att jag är en pluggis, so what? Jag vil bli något och då är det väl en bra grund att ha en utbildning? Jag förstår inte ens varför så många pluggar och gnäller över hur jävla tråkigt det är. Jag tyckte högstadiet sög kuk rent ut sagt, men här i Sverige har vi skolplikt som säger att du måste gå i skolan i 9 år. Att studera på högskola är minsann frivilligt, så jag vill bara upplysa er om att det är fritt fram att avsluta era studier när ni vill. Jag blir så oinspirerad av de som kommer till skolan, kommer 15 minuter för sent till föreläsningen, har inställningen att allt är svårt och tror att de fortfarande går på högstadiet/gymnasiet. Onödigt att ta lån till något man egentligen inte vill. Det är som att låna pengar till att köpa en bil, du köper en audi men egentligen vill du ha en lexus. Jag tycker det är roligt att plugga och jag skiter i om ni tycker jag är en överambitiös plugghäst. I det långa loppet är det jag som vinner på det, det är inte jag som kommer se korkad ut när chefen ber mig göra en SWOT-analys eller utvärdering av företaget. Att jag pluggar innebär inte att jag spikar alla tentor med full pott, det händer att jag kuggar på tentor men jag vet själv att jag har lärt mig något och det är det som är viktigast för mig. Det är inte så hemskt att göra omtenta för du lär dig egentligen ännu mer av det.




Jag har ritat modeller inför tentan i marketing communication på lördag och hängt upp på väggen. Jättesmart tycker jag när det är många modeller att hålla reda på. Det är såna här saker som många stör sig på att jag gör. Och nää jag förstår verkligen inte varför.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0