Städa, städa varje torsdag..

och så varje jul det tycker jag är kul! Eller kul och kul vet jag inte om det är men satan vad skönt det är när det är rent. Lägenhete har sett ut som ett bolivianskt fängelse de senaste dagarna men nu är det skinande rent och luktar rengöringsmedel. Jag och Millan har varit vakna sen 7 och putsat och fejat, men först var vi på hemköp, pantade burkar och köpte frukost som jag sitter och äter nu. Blogga och frulla så slår du två flugor i en smäll. Millan dammsug och jag skurade golven. Jag är kass på att skura golv, jag började skurandet med att välta ut hela hinken vilket resulterade i att köket blev en swimmingpool. Jag såg hur vattnet hastigt rann ut och spridde sig över golvet,, hjälp sladden till datorn var dränkt och jag offrade mitt liv när jag drog ut sladden för att rädda det som gick. Nu ska jag vara modig och stoppa in sladden igen och hoppas på att det inte är vattenstänk i hålen.. pray for me! Jag överlevde.


Så här blött blev det golvet. Jag borde anlita en städerska som gör grovjobbet åt mig.


Så här rent och skinande är köket nu! Jag älskar mina rosor jag fick av Gloria och Sofia efter dansuppvisningen i söndags, de lever fortfarande :)


Min frukost ser en aningen grå ut. Havregrynsgröt med solroskärnor och äpplen, knäckebröd med rökt kalkon och ägg och en mugg varm choklad. Ja den är sockerfri, so what?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0