Söndagsmys med världens bästa sällskap

Sitter nyduschad i soffan utan varken BH eller trosor, det viktigaste plagget för söndagsmys är raggsockar sen spelar det ingen roll om termometern står på 20 grader vid köksfönstret. Jag ska gosa ner mig i soffan med det bästa sällskapet, mig själv med andra ord, har en lång vecka framför mig så nu ska jag bara koppla av ikväll. Och där ska jag spendera kvällen med nyponsoppa, glass, Ramlösa blåbär och löpartidningen Runners (sprang runt halva stan för att hitta den)..  detta är vad jag spenderat månadens sista pengar på, söndagsmys är ett måste. Det har varit skönt att inte festa på en hel helg, inte ofta det händer längre dessvärre,, jag borde jobba helg oftare.
Var ute och sprang förut i 45 minuter, det är så skönt att springandet gett resultat, det känns verkligen att konditionen blivit bättre och jag har ett helt annat flow när jag springer nu än vad jag hade när jag började för säsongen. Nu finns det dock ingen löparsäsong för mig längre, måste hålla igång hela året om jag ska klara London maran. Vilken tur för mig att jag flyttar till Tyskland, där finns det inga stora snödrivor och isfläckar som kommer störa mitt springande,, eller?!


Var inne på Team Sportia och kollade på nya löpartights,, fick hjälp av en kille som jobbade där med vilka olika funktioner de olika modellerna har. Han visade ett par trekvartstights från Craft som hade en funktion som gjorde att musklerna fick en helt annan sorts träning och så höll den in musklerna och gör så att man inte får muskelkramp i låren. Jag är lite sugen på att köpa dom, de var skitsnygga dessutom,, MEN de kostar 600 kr! Först måste jag prioritera löparskor och pulsklocka.


Nyponsoppa och vaniljglass, kan det bli bättre?




Nu ska jag se vad denna tidningen har att erbjuda. Ska börja med reportaget som handlar om 10 mentala nycklar till hur man psykiskt klarar ett marathon.


Jajamensan, iklädd raggsockar.. Och givetvis sitter jag inte spritt språngandes naken i soffan,, har myskläder på mig men inget under. Måste ju för bövelen visa lite respekt åt min roomie ;)


Säg mig, hur spendera ni söndagskvällen?


Kommentarer
Postat av: Elin

I soffan, dock med underkläder på.

2009-05-24 @ 20:46:51
URL: http://tribute.blogg.se/
Postat av: Beckman

Hej hej hoppas du bra dag :)

kolla gärna in på min blogg me http://beckmansbruk.blogg.se är en kille som skriver om livet och vad som händer där mkt bilder och även dagens outfit :)

2009-05-24 @ 23:47:09
URL: http://beckmansbruk.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0