Vraket kvarstår

Känner mig fortfarande som ett vrak. Har legat i sängen så länge nu att jag börjar få ryggskott. När jag har mycket att göra brukar det leda till två alternativ, min fas är i det dåliga alternativet nu. Antingen så älskar jag att ha mycket att göra och strukturerar upp dagarna perfekt för att hinna med allt eller så är det som nu, jag ligger och stirrar och orkar inte lyfta ett finger samtidigt som jag har världens ångest för att jag inte har börjat med något. Har hemtenta denna vecka och juridiktenta nästa vecka och så måste jag skicka in kursansökningar, cv översatt till engelska och leta boende i Tyskland. Klockan är snart 12 och jag är helt paralyserad och vet inte vart jag ska börja.
Finner ingen studiero i min röriga lägenhet, det ser ut som det varit krig här och jag är den enda överlevande som ligger i en bunker och väntar på att en handgranat ska slungas in och förinta mig. Min roomie hade fest här i lördags och det har satt sina spår minst sagt. Jag får rensa på mitt skrivbord och stirra in i den gröna väggen och känna hur inspirationen flödar.

Går det att genomskåda den ljuva bitterheten i mitt inlägg? Jag tar en powerwalk runt Tisken istället med MixMegapol i lurararna.

Kommentarer
Postat av: Soffan

Eftersom jag vet hur det är att ha roomisar som aldrig städar efter sig ska jag samla ihop en slant så att en städfirma kan komma och städa lägenheten;)

2009-05-19 @ 12:00:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0