Yo feel the flow

Det flowet jag hade igår kväll när jag sprang ska jag ha när jag springer marathonet, dock så måste jag väl lägga till ca 3,5 mil på det. Sprang nonstop i exakt 46 minuter och 25 sekunder. Jag håller på att öva att hålla samma tempo under en längre tid. När jag inhandlat mig en pulsklocka kommer det nog bli enklare. Sprang hem till Camilla efter rundan och då var jag så trött efter upploppet att jag knappt kunde prata eller ens andas. Satt nån timma och språkade med varandra och så fick jag låna hennes civilrättsbok. Tänkte bläddra lite i den inför tentan nästa torsdag. Min studieteknik som innebär att jag googlar lagar som går att tillämpa fungerade över förväntningarna måste jag säga. Nu har jag svar till gamla tentor, mohahaha google är min bästa vän!
Hur kan advokater tjäna så mycket pengar när det egentligen inte krävs så mycket att lösa ett fall, allt finns ju i lagboken? Min är dessutom proppad med postit lappar i regnbågens färger så att jag enklare kan hitta de viktigaste lagarna till tentan. Det ser mycket professionellt ut, host host.

Om 50 minuter ska jag vara hemma hos Sofia och plugga. Hon ringde mig igår och sa på sin ljuvaste stockholmska att jag var hjärtligt välkommen hem till henne klockan 09.00 för lite juridikplugg. Hemma hos henne vid slussen,, hmm slussen sa jag,, ja slussen säger Sofia, du vet de där nybygda husen? Varav jag tappar hakan och fumlar med mobilen och ska försöka låtsas att inte låta imponerad. Det höll inte särskilt länge, jag är avundsjuk! Jag vill också bo i ett fint hus vid slussen med panoramavy över Tisken ;) Sofia är ingen vanlig student minsann som bor i delad lägenhet eller korridor, hon är gift och har en (rik?) man. Hon förvarnade mig igår att det kunde vara lite rörigt hemma hos henne för hon hade fått lov att flytta runt på möblerna när (fönsterputsarna!) hade vartit där. När kommer fönsterputsarna till Järnet?


Jorå i ett sånt här hus finner jag nog studiero.

So long suckers!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0