Fuck table rules!

Jag hade kunnat fortsätta sova. Jag hade kunnat stanna ute längre igår. Jag har spenderat nästan en timma av min dyrbara tid för att lära mig hur man beter sig vid bordet på en överklassrestaurang. Som om jag inte redan vet vilka bestick som används till vad, rik som jag är så lunchar jag ju på Ritz varje dag ;) För att inte tala om alla affärsmiddagar jag varit på, ojoj ni skulle bara veta. Eller som den gången jag dejtade billionarvtagaren Jean-Pierre från Paris. Så givetvis vet jag väl att servetten bara är till för att torka munnen och inte snyta sig i. ;)

Bordsskick var vad morgonens gästföreläsningen handlade om. Jag läser en kurs på två poäng i Hotel Economics. Fråga mig inte varför,, kanske för att att det fattades 2 p för mig. Jag har verkligen inga stora planer på att hamna i hotellbranschen, såvida jag inte öppnar ett lyxigt designhotell i Dubai eller Monaco. Och varför lär jag mig hur man ska äta på fina restauranger?! pust. En tjock representant med grisrosa kinder från Adler Asperg Hotel & Restaurant ödslade bort min tid. Hans engelska var värre än min skolengelska när jag gick i fyran. Han kallade tallrikar för bord. 79% av föresläsningen himmlade jag med ögonen, resterande procent funderade jag på om jag skulle resa mig upp och tåga ut ur rummet. Han har printat ut powerpoint presentationen till oss. Jag ska spara den för all framtid så jag har något att skratta åt när jag har tråkigt. Det roliga var att snubben som höll föreläsningen verkligen poängterade that this is very important rules, very. Som om inte det vore nog så skulle min professor i kursen visa sig viktig och lära oss hur man håller ett vinglas. Jag föredrar att trycka lite lätt på kranen till bag-in-boxen, öppna gapet och svälja. Allt för att undvika onödig disk.

Snäll som jag är så ska jag förgylla er dag med några regler jag lärt mig idag. (observera att jag bara kopierar hans anteckningar, därav den kassa engelskan.

- A man has putting the chair to his woman (kolla den meningen liksom).
-Business card - don´t put it in your pocket immediately (vem fan kom på den regeln?).
- A guest apologises to the table neighbour (när man lämnar bordet för att gå på toa är det strängligen förbjudet att säga att man ska på toa. Du måste säga att du ska ta lite luft eller ringa ett samtal. Jag har lärt mig att man inte ska ljuga.)
- Napkin use : Put it not in the collar. Its only wiping the mouth. After dining it ism´t laid on the plate.
-Rules at the table : Drinking noises, eating noises, slurping or throats and loud working with cutery are avoided (jag höll på att dö av skratt när han babblade om allt det här).
- Your watch does not touch the tablecloth (vem bryr sig om någons klocka vilar mot bordskanten?)
- Nothing is normally eaten with the hands (fuck, jag som alltid äter med händerna).
- No oversized serving (fan ska man behöva svälta?)
-Never speak with full mouth (den regeln lärde jag mig när jag var 4 år)

Stort tack till Adler Asperg som lärt mig allt det här idag.

Jag tror att Luke Brandon från London får äta på Ritz utan mig i fortsättningen. Ge mig en fattig Svennebanan som värmer mamma scans i mikron!


Kommentarer
Postat av: Tessan

hahaha seriöst?! tack för dagens skratt! :D min favorit var den med visitkortet. ja, vem faan kom på den regeln? & tänker den som gav kortet verkligen "what?! hon väntade inte fem minuter med att stoppa ner kortet! det här måste jag komma ihåg, henne kan man ju inte göra affärer med. :S"

2009-11-14 @ 17:23:49
Postat av: Ludde

Heja lyxresturand i Monaco;) haha:)

2009-11-16 @ 10:17:51
URL: http://anglars.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0