Glidarlivet

Förra helgen var jag i Frankrike, just nu är jag tillbaka i Tyskland, nästa helg åker jag till Sardinien. Man måste bara älska mitt glidarliv. Efter allt mitt resande kommer jag vara så välkänd på alla flygplatser så att jag inte längre behöver visa pass. The cabin crew kommer ge mig special treatment, jag kommer alltid få fönsterplats bredvid höger vinge för där trivs jag bäst. När man är så berest som jag så är det lätt hänt att man knyter kontakter med folk lite varstans förstår ni. Man måste bara älska att vara jag, en resa här och en resa där. Inget vanligt svensson liv här inte. Och ja jag förstår helt och hållet om ni är lite smått avundsjuka. Om jag vill byta?! Nej tack! Inte för allt i världen. Att simma runt i mellanmjölken is not my cup of te´.

Det är dock en liten sak i mitt glidarliv just nu som grämer mig.. 1 meter ifrån mig har jag en grön bokhylla. På den gröna bokhyllan står något som jag tycker väldigt mycket om.. något som jag inte får förtära förrens första advent..


Just det ja, julmust, pepparkakor och juleskum. Jag storhandlade på IKEA i Lyon minsann. Tänkte bjuda mina kära internationella vänner på lite svenska delikatesser. Hur lång tid tror ni det kommer ta innan de spottar ut julmusten?

Förutom att jag inte får äta julgodis förrens första advent så kan jag knappt bli mer nöjd med livet än vad jag är nu.


Kommentarer
Postat av: Camilla

Ramlade in här efter att ha googlat efter tågluffande. Vilken underbar resa du gjort! Låter som ett bra beslut att flytta tll London såsmåningom, spännande. Kram!

2009-11-11 @ 22:16:34
URL: http://camillasplats.blogspot.com
Postat av: Ciiz

mmm ciiz like :D

2009-11-13 @ 17:57:02
URL: http://ciiiiz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0