Jag är gammal!

Green Door är ett helt okej ställe och det ligger bara tio minuters walk från där jag bor. Dessvärre verkar alla tycka så för det är alltid lika proppfullt. Kommer ni ihåg min 90-talist period? Jag älskade allt som var fött på 90talet. Då hade Green Door varit den perfekta köttmarknaden. Barnen där ser inte ut att vara en dag över 16. Legkontroll i Tyskland är tydligen inte så viktigt. Nu när jag blivit ett helt år äldre vet jag bättre, 90talister är barn. Jag var utan tvekan bland de äldsta på stället igår. Det ser inte bra ut när babyansikten surplar i sig Vodka Red Bull och shottar jägermeister. Är det inte dags att höja åldersgränsen till 21? Jag skulle rösta ja för högre gräns. Jag ska maila Reinfeldt och fråga om hans åsikt.

För övrigt så var kvällen mycket trevlig. Minglade med egyptierna och min framtida man Rakan. Jag stod säkert i 10 minuter och påpekade hur unga alla såg ut att vara, jag frågar efter den ena egyptiens ålder. Jag tappade hakan, han är 18. Omöjligt! Jag står och minglar med pojkar lika gammla som min lillebror. 18 år och pluggar på högskola, hmm how weird is that? När slutar dom grundskolan? 14 eller? På Irland och i england slutar man skolan när man är 16. Då börjar vi gymnasiet. Även om vi i Sverige spenderar fler år i skolan tycker jag att vårt skolsystem är mycket bättre än många andra länders. Sluta skolan när man fortfarande är ett barn.. hmm nej tack.

Nog för mig denna morgon för vet ni vad? Jag har en gästföreläsning om 45 minuter. Vad är grejen med att ha föreläsningar på lördagar?


En Angelica nyss fyllda 20. En gång i tiden var jag också ung, men alkohol drack jag inget minsann *vissel' vissel*
Haha mitt gamla rum på Grand..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0