Morgon i Lyon

Till vänster har jag ett tåg som rullar förbi, till höger sitter Sofia framför spegeln och borstar håret, här sitter jag med en rygg som värker efter nattens sömn i 90säng. But hey I´m in France baby so who gives a damn?! Igår blev det shopping för hela slanten, hittade ett par fina skor med nitar. Jag är inne i en nitperiod, I love! Shoppingen är ju betydligt mycket bättre här än i Heilbronn, dock lite dyrare än de tyska priserna. Min första måltid i Frankrike blev *trumvirvel* kinamat. Det var den dyraste lunchen jag konsumerat, en bebisportion kyckling med ris för €10. Dessutom serverades maten i plastburkar a lá take away. Fancy, njaa.
Idag blir det IKEA :) Vi ska köpa pepparkakor och glitter och grejer för ikväll ska vi på temafest hos en austrailensk tjej. Temat är något på bokstaven L, vi ska vara Luciatåg.
Det känns som att det var förra veckan jag träffade Sofia och inte alls som om vi varit ifrån varandra under alldeles för många månader. Det är så det ska vara, det ska inte behövas kännas stelt och konstigt när man träffar en kär gammal vän :)

I Frankrike råder det svininfluensa, bäst att desinfektera mina händer lite nu när jag knapprat på Sofias dator. Hon har knorr och tryne numera.

Jag köpte en fransk basker igår! Det ni. Den är gjord i Kina *host host*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0