Trocken is kaputt :(

Jag är stressad, sitter här och proppar i mig mörk choklad med apelsinsmak. Alles ist sheisse! För det första så håller de på att uppdatera mjukvaran på skolans datorer (or something), det kommer ta dom 2 timmar.. och jag som måste skriva ut min flygbiljett! För det andra så gick jag upp klockan 6 i morse för att tvätta, stoppade in kläderna i torktummlaren innan jag gick på föreläsning (som för övrig sög indiansnopp),, kom tillbaka från föreläsningen och upptäcker att kläderna inte torkat. Betalade ytterligare en gång och då startar inte ens torktummlaren. Jag hatar att betala för att tvätta! Nästan billigare att köpa nya kläder ju. Gick och klagade hos tanten på kontoret.. hon visste tillochmed mitt namn!? gulp! bra eller dåligt? vet ej.. Jag är välkänd här, jag är hon som är snyggare än många andra och som alltid låser in sina nycklar på hennes rum.. Vad annars kan det finnas för anledningar till att jag är så välkänd :P
Om 15 minuter måste jag gå till Herr Moschbacher, vaktmästaren och be honom ta en titt på torktumlaren. Han pratar inte ett ord engelska så det är ju tur att jag är så (bra) på tyska. Trocken ist Kaputt, können Sie mich bitte hilfen? Und ich möchte mein 1 euro zurück haben!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0