Uteliggare med Blackberry

Det regnade, vi ställde oss under katedralens tak för att ta oss en lördagscigarett. Vi var en del av inredningen, folk beundrade katedralen, vi stod där likt två galijonsfigurer från 1800-talet. Vi var som två vackra nyponrosor, karlarna visslade efter oss, kvinnorna önskade de var i våra kläder, makar önskade deras fruar var som oss. En uteliggare kommer fram och försöker tigga en cigarett, No säger Sofia bestämt. Han sätter sig tungt ner på rumpan bredvid oss, han stirrade som en hök på våra långa ben och putiga rumpor. Det var obehagligt. Plötsligt händer det. Uteliggaren som 30 sekunder tidigare bett och bönat efter en cigarett drar fram en blackberry ur fickan. Var har han stulit den må tro? Inte ens jag har råd med en sådan. Han kryper närmre och närmre oss, han mummlar lustiga ord på franska, läskig snubbe. Vi vänder på klacken och går därifrån. Jag kastar ansvarslöst fimpen på vad jag tror är marken.. två sekunder senare "Angeeliiicaaa!! du fimpade i min skooo!!" Jag ser en mindre brand i skon som Sofia hastigt dragit av sig.. jag stampar på pysande cigaretten. Uteliggare med Blackberry rusar fram och skrattar samtidigt som han böjer sig ner för att titta under våra kjolar. Där står Sofia med en sko i handen och ena benet i luften. Försvinn skriker jag i panik till uteliggaren med Blackberry. Jag håller stadigt i Sofia för att hon inte ska ramla på backen. Där står vi två svenska tjejer och skriker panikslaget på en blanding mellan svenska och engelska, folk passerar och ingen kommer till vår undsättning. Go away skriker vi, ärligt talat skriker Sofia på knagglig franska. Försvinn ärligt talat! Han fattade inte. Sofia tar i med all kraft och slår skon i ansiktet på uteliggaren med blackberry. Jag trodde han skulle döda oss, ingen hjälpte oss. I all hast rusar vi in på närmsta pub. Där drullar vi in, Sofia slänger sig ner bredvid ett par som äter lunch, Pardon säger Sofia med regnvatten som rinner längs med kinderna. En sko i handen, ett brännhål i strumpbyxorna... Hur var det jag skrev i förra inlägget? Vänta ni bara....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0