Viva la Lyon!

Hola babes! Jetzt bin ich in Lyon och frohen mich ;) Efter att spenderat natten på Stuttgarts airport entrade jag världens minsta regionalflyg till Lyon. Det var större än en bil men mindre än en buss (mysigt eller läskigt). Hann knappt sätta mig innan jag landade i Lyon, en timmas flygtid is the shit. Redan på flyget lärde jag mig viktiga grunder till franska språket, Merci. Jag blandade tyska, franska och engelska hej vilt med kabinmannen som serverade mig vatten.
Anlände på flygplatsen i Lyon och möttes av Sofia the love of my life. Vi har precis vaknat upp från vår dagliga skönhetssömn i hennes 90säng, den luren behövdes. Nu är jag fit4fight igen och vi ska besöka det lokala shopingcentret (ett av europes största). Jag ska shoppa! Lyon är MYCKET större än Heilbronn so shopping here I come. Det är sant, fransmännen äter baguette 24/7. Jag ska prova alla franska bakverk när jag är här.

Bon voyage så länge ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0