Födelsedagstårta :S

Nu kära vänner har jag nog tamefan tagit mig vatten över huvudet :S Jag skapade nyss ett event på facebook. En födelsedagsfest med tårta.. ja MED tårta! Jag skrev i eventbeskrivningen att jag behöver mina vänner till att äta min tårta.. gulp :S Jag måste baka en tårta på fredag.. jag ska baka min egna födelsetårta, eller tre. Hoppas fan på att det finns färdiga tårtbottnar i Tyskland annars är det kokta fläsket stekt så att säga. Ett annat alternativ vore ju att gå till ett konditori och köpa tårtor. Men det kanske blir för dyrt :S Jag måste google tårtrecept nu, jag har 3 dagar på mig att förbereda mig mentalt inför detta. Kan ni läsa er till hur rädd och stressad jag är nu? Vet ni vad det svåraste med tårtbakning är? Jo, att få grädden till att ligga slät på tårtan. Jag tror jag ska göra en riktig svensk tårta med jordgubbar! Någon som kan skicka några svenska flaggor med expresspost?!



Ett alternativ vore ju annars att göra negerbollar och bjuda på :P Ett litet ljus i varje boll.


Den stora frågan är ju om man kan köpa färska jordgubbar så här års :S

Någon som kan ge mig ett tårtrecept!?


Kommentarer
Postat av: kale

heheh :), vad gör du imorgon då :P?

2009-10-26 @ 21:55:05
URL: http://prettyshawty.blogg.se/
Postat av: Hanna

Oh, vad gott med tårta! Det kommer nog gå finfint ska du se :) ang. grädden gäller det att inte vispa den för löst, då är det svårt att få den att hållas fin, men den ska ju förstås inte bli smör heller :P Mosade/skivade bär och frukter mellan bottnarna är alltid gott! Jag gillar kiwi till jordgubbstårta, blir lite syrligare då :) Annars har jag ett galet gott recept på citronmarängtårta ;)

Jag saknar dig också vännen! Vi MÅSTE träffas när du kommer tillbaka till sverige!

2009-10-26 @ 22:03:31
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/
Postat av: Johanna

Hoppas din bok vart bra :)

2009-10-26 @ 23:55:22
URL: http://misseverything.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0