Unorganised

Tycker ni att Högskolan Dalarna är världshistoriens mest oorganiserade skola? Då skulle jag vilja välkomna er till Hochschule Heilbronn. Satan vad oorganiserade de är här. Efter tre veckor ifyllande av deras byråkratiska blanketter och underskrifter hit och dit.. jag har skrivit under så många papper som jag inte har någon aning om varför, vad vet jag, kanske har jag köpt en bil eller ett hus? Eller kanske ett universitet, eller så kanske jag skrivit under ett äktenskapsförord. Efter allt pappersarbete trodde jag att allt skulle vara organiserat, men icke. Innan jag kom hit hade jag valt 7 kurser som jag ville läsa, 7 jätteintressanta kurser, klippta och skurna för min framtida yrkeskarriär. Jag såg fram emot att få plugga. Men förra veckan när vi träffade vår koordinator för att göra våra personliga scheman sprack mina framtidsplaner. Det visade sig att jag endast kan läsa 3 av de kurser jag hade valt,, what??!! jo en del lärare var gravida, en del var mammalediga, endel kurser har utgått och andra ges bara på tyska.. fan lärare borde inte få skaffa barn. Efter mycket om och men har jag mitt fullsmockade schema med 30 credits in business och trots att jag inte fick läsa entreprenörskap så ser det ganska lovande ut.

- International Management
-International Management Projects
-International Marketing
- International Marketing Projects
- Marketing Case Studies
- Hotel Economics
- Meetings and Negotiations

Som ni ser så kommer jag vara mycket upptagen denna terminen :) Business Woman here I come! De här kurserna är bra att läsa om man vill jobba på ett stort internationellt företag.. Vad sägs om Marketing Manager för Google eller Apple? Eller varför inte Coca Cola Company? Jag älskar att drömma om framtiden :)

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Drömmar ska man ha.Det ger hopp om en bra och härlig framtid och det tror jag att du verkligen kommer att få.

2009-10-07 @ 13:09:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0