Internet!!!!

Enda dagen på veckan då internetkillan fanns på plats i byggnaden var ikväll och det var kaos nere på hans kontor. ALLA i hela huset var där och köade. Det såg sjukt roligt ut, vi sprang fram och tillbaka till rummen och hämtade pass, pengar och studentnummer. Och nu har vi äntligen internet!!! wiiihiii! Jag har aldrig varit gladare :P
Jag har hamnat i europas mest byråkratiska land. Jag vet inte hur många papper jag fyllt i idag. Tyskland är ett viktigt land minsann. Här kan man inte charma sig till något. Jag var tvungen att beställa ett hälsointyg från försäkringskassan och så var jag tvungen att ta passbilder.. pjuh vilket projekt. På torsdag ska vi till Town hall och folkbokföra oss.. varför vet jag inte med det är tydligen viktigt. Jag kan tyvärr inte folkbokföra mig än eftersom jag inte har mitt hälsintyg :S

Ärligt talat så är jag så uppe i varv att jag knappt kan blogga :P Som ni kanske vet så ska jag läsa en intensivkurs i tyska tre veckor framöver och idag var uttagningen till vilken grupp man skulle hamna i,, beginners eller advanced :) En och en fick vi gå in i klassrummet och utföra vårat muntliga test, det var som en Idol audition. Vi väntade och väntade och det var onekligen spännande. Sedan efter lite överläggning från domarna fick vi veta vilken grupp vi hamnade i. Jag hamnade i advanced,, gulp :S Min tyska är fan ringrostig. Men bulgariska vän är brilliant på tyska, likaså en tjej från Kina, hon är grym.
Åh jisses btw, den syrianska killen jag nämnde i förra inlägget pratar mer än mig,, hans mun går hela tiden,, haha härligt!


En close up bild i väntan på att gå till min första skoldag

Första skoldagen!


Och andra skoldagen :)

Nu ska jag nog göra ett Heilbronn album på fejjan!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0