Livsnjutaren

Visst är livet alldeles för bra ibland? Varje morgon när jag vaknar måste jag nypa mig i armen för att försäkra mig om att allt inte är en dröm. Idag är det lite mulet i Salzburg, jag har precis ätit frukost här på hostelet. 6 indiska kvinnor sitter bredvid mig och tjattrar om sound of music. Det här vandrarhemmet är väldigt internationellt, de australienska tjejerna har åkt vidare till Zürich så nu är jag ensam i mitt rum. Eftersom det är mulet idag och söndag då inte så mycket är öppet tänkte jag se på Sound of Music som visas här på hostelet klockan 10.30 varje dag.

Jag ska vrålplugga tyska så att jag kan åka till Salzburg och jobba, det är verkligen världens vackraste stad. Men hur ska jag kunna lära mig tyska när ingen pratar tyska med mig??!!! När jag pratar tyska med österikarna svarar de mig på engelska. Vafan! Det blir jag inte mycket klokare av. Min tyska skolaccent kan inte lura någon, men det betyder inte att jag inte förstår tyska. Haha jag låter verkligen som en lärobok när jag pratar tyska, korrekt tyska skulle man väl kunna kalla det. Jag låter precis som tanterna och gubbarna som pratar på kasettbanden som man fick lyssna på i skolan. Guten Abend, woher kommen Sie? Ich komme aus Schweden, und Sie?

Luften är så ren här i Österrike, jag tror tillochmed den är renare än i Sverige, det finns en sjö här som man kan dricka vattnet ur,, bara att fylla på vattenflaskan med andra ord :) Åh jag är så avundsjuk, såg på Eriks bilder på facebook, han har börjat plugga i Innsbruck, det såg jättevackert ut! Jag hade också tänkt plugga i Innsbruck, det var mitt andraval men jag kom ju in i Heilbronn mitt första val. Heilbronn är vackert men Innsbruck har Alptoppar :(


Marabell Garten und Marabell Schloss im Salzburg. Det här är trädgården som Maria och von Trapps barn springer runt i och sjunger Do re mi. Känner ni igen den?


Förstår ni varför jag är kär i Salzburg?! Det är så vackert!



Kommentarer
Postat av: Jenny

Härligt Angelica!! =)

2009-09-07 @ 11:47:24
URL: http://dendarjenny.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0