Praha 2009 Swedish Cup

Igar var jag i Tyskland, idag vaknade jag upp till ljudet av en jarnvag i Prag. Ar det inte harligt sa sag. Jag kom till Heilbronn igar vid kockan 07.00, ringde Luzie och fragade nar jag kunde hamta nyckeln, jag fick hamta den med en gang :) Trevlig tjej det dar. Det var skont att lamna av min stora resvaska sa nu har jag bara en ryggsack jag reser runt med.

Klockan 12.05 bar det av till Prag, hamnade i Nurnberg dar resten av resan gick med buss som tog 3.45 timmar, jag var helt slut och lyckades sova en timma iaf. Busscahuforren var dodligt snygg. Nar jag kom fram till Prag var klockan 18.30 och jag mottes av 30 graders varme, sol och mangder med turister. Vralhungrig var jag dessutom sa jag tog ett sakert kort och kakade pa donken.

Tog en taxi till vandrarhemmet for att slippa ga vilse, hehe bra tankt av mig. Vandrarhemmet ligger pa en liten bakgata precis vid jarnvagen, lite rough ar det allt men man far vad man betalar far. Jag betalar 79 kronor per natt for att sova i en sovsal for 9 pers, vi var bara 5 som sov har inatt. Gubben som jobbar har visade mitt rum dar jag mottes av tva killar. Sweden, sweden sa gubben och pekade forst pa dom sen pa mig. Erik och Christoffer fran Stockholm, tva mycket goa killar som jag spenderade hela kvallen med. Vi inhandlade ol och vin pa den lokala alkoholkiosken. Vi satt pa rummet, drack och spelade Domino. Jag vann Praha 2009 Swedish Cup och jag var stolt som en tupp, haha. Idag bilar de genom Polen for att komma till Sverige med farjan, de har varit ute pa roadtrip i tre veckor i europa. De gav mig lite tips pa vad jag borde gora och se nar jag ar i Prag sa nu ska jag ut i den gassande varmen och turista som aldrig forr!

Lite frukost forst kanske..
Oh btw, en flaska vitt kostar ca 30 kronor har, jag mar bra som en prinsessa >)

Kommentarer
Postat av: Torsten

Haha! 30 spänn?! Sup inte ihjäl dig nu vännen.

2009-09-02 @ 17:57:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0