Shopping istället kanske?

Är nyss hemkommen till hostelet från en guidad tur genom gamla stan i Bern. En ganska dålig tour dessutom, guiden som var en tant på 60+ blandade tyska och engelska hej vilt, jag förstod inte så mycket. Fast det var nog inte så mycket att förstå, Bern är ganska ointressant. Eller så kanske det bara är jag som tröttnat på att springa runt och vara historisk av mig? Bern har en sevärdhet, världens äldsta klocktorn, ledsen att göra er besvikna men den var inte särskilt speciell. Jag ångrar nästan att jag lämnade Salzburg, jag känner mig instängd i Bern, man ser inte till bergen härifrån men de har en fin liten flod som rinner utanför gamla stan. Jag tror jag ska kolla in shoppingen istället för att kolla på gamla byggnader och häpnas över gamla katolska kyrkor. Jag har dock ett litet problem, jag förstår mig inte på den schweiziska valutan, hur räknar man? Jag kanske borde ta reda på det innan jag går ut för att spendera mina pengar :P
Jag kan tyska, men endast när jag är i Tyskland och Österrike, den Schweziska accenten är som svenskans skånska. Swiss deutsch är obegripligt och ibland vet jag inte om de pratar tyska eller franska.

Nähäpp mina kära vänner, det tar på krafterna att vara på resande fot. Imorgon åker jag tillbaka till Heilbronn, ska nog kolla upp om jag kan ta ett tidigare tåg än det som går klockan 17.

Lunch vore en bra idé nu :) sen shopping

Kommentarer
Postat av: Hanna

Ja jävlar ja, du har uppsatsen i vår... Men du kan vara lugn, ålandspannkakan väntar på dig ;)

2009-09-08 @ 13:56:06
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/
Postat av: Felicia

Sv: Allt bra ? :)

2009-09-08 @ 16:13:26
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: Felicia

Sv: Allt bra ? :)

2009-09-08 @ 16:13:29
URL: http://flizanlizan.blogg.se/
Postat av: H A I D I J A K O B S S O N

SV: oh vad kul !

2009-09-08 @ 16:58:10
URL: http://haaiidi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0