Spindlar i duschen och vilse igen

Nar jag vaknade i morse hade en paokning skett i sovsalen, sen i onsdags har det bara varit jag och de tva turkarna dar, idag vaknade jag upp med tva tyska killar. Sa tyst som mojligt tog jag mina klader och gick for att duscha. I duschen mottes jag av tva gigantiska spindlar som klattrade pa vaggen. Jag ar livradd for spindlar, mitt hjarta stannade och jag sag doden i vitogat. Duschade sa snabbt som mojligt for att reta upp spindelfamiljen. Jag rusade ut ur duschen med den minimala handduken och kladerna i handen, varnade tjejen som stod i ko. Hon var lika radd hon, hennes manliga van fick darfor doda spindlarna. Just darfor regnar det i Prag idag. Men spindlarna ar doda och jag ar lycklig.

Finns det kurser i hur man laser kartor? Jag behover en sadan kurs. Kartor ar lika ologiska for mig som matte ar. Forsokte hitta till tagstationen, hittade inget overgangsstalla och fick darfor riskera livet och rusa over motorvagen i rusningstrafiken. Dor jag sa gor jag tankte jag och tog ett djupt andetag. Kom fram till ett postkontor dar jag posatade vykort till familjen, fragade tjejen i kassan efter tagstationen, den lag till hoger om postkontoret. Det visade sig dock vara fel tagstation och jag fick en vagbeskrivning till the main trainstation. Den stationen ar tamefan ologiskt bygd, jag gick vilse aven dar. Stationen ar stor som en flygplats typ, allt star pa tjeckiska sa jag fattr ingenting. Hur kan man inte ha internationella skyltar pa en tagstation i en huvudstad? Jag ska andra varlden, jag vill ha en engelsksprakig varld. Jag berattade lite igar om hur det var i tjeckien under kommunismen, pga av kommunismen undervisades inte engelska i landet, istallet fick de lara sig ryska. Detta har resulterat i att det bara ar den yngre generationen som kan engelska sa for att kunna fraga nagon efter vagen maste man forst leta reda pa en 80 eller 90talist. Uselt.

Nu har jag iaf last in min ryggsack pa tagstationen sa nu ar det bara att hoppas pa att jag hittar till bagageinlamningen nar jag ska med taget till Salzburg klockan 17.15 annars blir det liksom svart att fortsatta tagluffen. Taget till Salzburg tar 7 timmar med snabbtaget, inga byten, JIPPI! Fast 7 timmar pa samma tag later hemkt maste jag saga. Maste inhandla matsack!

Jag har inte kunnar anvanda min egna dator eftersom vandrarhemmet inte haft WiFI men om jag inte minns fel har vandrarhemmet i Salzburg det. Jag lovar att slanga upp lite bilder pa facebook da!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0