The Hills Are Alive

Jag kan inte bestämma mig för om det är vatten eller berg jag gillar mest, nu menar jag inte att äta förstås utan att vila ögonen på :) Jag älskar bergen. Har man inte sett Alperna har man inte levt ett fulländat liv, bergstopparna är min nyfunna kärlek. Efter att ha tittat på Sound of music hade solen tittat fram och jag gick ut för att äta lunch. Hamnade på en mysig restaurang med Österrikes hetaste kypare, jag kunde inte sluta flirta med honom, mmmmm. Åh undra om han kan joddla.. det kunde busschauffören på Sound of music turen igår, det var ballt minsann. Efter lunchen började jag min vandring upp till en bergstopp, det kändes i benen och svetten rann längs med ryggraden, men upp på toppen kom jag, och wow. Jag låg i gräset i säkert två timmar, åt Mozartkulor och beundrade utsikten. Ja det är väl klart att jag ätit Mozartkugeln :P 3 stycken köpte jag till råga på allt, tro mig de är mastiga. Igår åt jag Apfelstrudel mit vanilia sauce, väldigt äösterrikiskt minsann, jag som trodde äppelpaj var svenskt. Jag har gått och nynnat på the hills are alive hela dagen, den är för tillfället min nya favoritlåt. Helst hade jag velat ställa mig uppe på bergstoppen och vrålsjunga sången men det hade troligtvis fått bergen att rasa.


Bergsvandraren Angelica i egen hög person med Alperna i bakgrunden.


Jag låg i gräset och filosoferade, det var varmt och skönt ute och fåglarna kvittrade.


Först gick jag till det vita slottet för att se på utsikten, det visade sig att det kostade 7 euro att gå in, jag hade inga pengar på mig, jag hade gått hela vägen upp i onödan men lite motion har aldrig skadat någon.


Världens lyckligaste Angelica med scarfsen som hon köpte i Prag.

När jag kom hem till vandrarhemmet hittade jag en ny vän på rummet, hon är från Tyskland. Klockan 20.00 har vi en date, vi ska ner till baren och dricka vin, eller rättare sagt jag för hon ska dricka öl. Den första frågan hon frågade var om det fanns några heta killar på vandrarhemmet,, jag insåg då att jag gått på alldeles för mycket sightseeing och glömt att spana i baren. Det får bli mitt uppdrag för ikväll.

Auf Wiederschauen som man säger i Österrike!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

schyssta bildr=)

2009-09-07 @ 10:50:06
URL: http://mikaelaelisacharlotte.blogg.se/
Postat av: LIENE

Jättefina bilder:) verkar så vackert där!

2009-09-12 @ 11:02:30
URL: http://lienes.blogg.se/
Postat av: LIENE

Jättefina bilder:) verkar så vackert där!

2009-09-12 @ 11:02:31
URL: http://lienes.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0