Dalarnas Huvudstad

Jag ska resa bort idag, jag ska till huvudstaden. Jag ska till Dalarnas huvudstad på semester. Jag har tre favoritstäder, London, Salzburg och Falun. Jag absolut älskar Falun. Jag har bott i Borlänge i 2 månader nu och saknar Falun mer än aldrig förr. Att flytta från Falun till Borlänge är ett nederlag minsann. Falun är min tillflyktsort i vardagen, jag blir fan deprimerad av luften i Borlänge. När jag sitter på buss nr 253 mot Falun sitter jag på helspänn hela resan. När bussen passerar gruvan för att sedan rulla ned mot stan är som att landa med Ryanair på Stanstead Airport utanför London. Utan att överdriva nu alltså.

På dagens schema står systembolaget, lunch hemma hos Camilla, strosa på stan med Camilla, möta upp Pernilla och gå till Piacetto och typ hoppas på att det är varmt så att man kan sitta på uteserveringen, sedan förfest hos Emil, kåren  och sedan....

Jag har duschat bort solariedoften, nu luktar jag jordgubb istället. Jag ska lägga på ett kol nu. Camilla saknar mig så fruktansvärt mycket förstår ni :P


Våren 2007, veckan innan Valborg var det minsann varmt i Falun! Jag och Sofia satt i Läroverksparken och pluggade. Vi pluggade minimalt lite förstås.


Hanna och Sofia! Hörru Soffan, vad ung du var på den tiden, haha.

Nä nu kan jag inte sitta här naken i soffan längre! CHUPP!

Kommentarer
Postat av: Soffan

Haha det enda som är sig likt är mitt avskavda nagellack som jag även har idag. Fan tänk om man insett hur ung och het man var på den tiden:P

2010-04-23 @ 12:07:48
Postat av: Cissi

FALUN <3

2010-04-23 @ 13:54:34
URL: http://ihuntalone.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0