Vattenmelonsmjölk

Jag låtsas att det är sommar. Himmlen är visserligen blå, men det är iskallt. Jag gick upp i ottan tillsammans med kvittrande småfåglar.. okej nu räcker det med poesi. Jag gick till maserhallen för att sola min genomskinliga kropp så nu känner jag mig sådär härligt sommarfräsch. Jag luktar bränt solarie och det enda resultat jag ser är en matta av fräknar som sakta börjar byggas upp på min näsa. För ytterligare sommarkänsla skivade jag flera kilo vattenmelon och proppade filmjölken full. Godaste frukosten på länge tänkte jag... Vet ni vad som händer om man blandar vattenmelon med filmjölk? Filmjölken blir vatten..

Sommarkänslan tar inte slut här. Ikväll ska jag dricka paraplydrinkar så det står härliga till. Jag ska osa piña colade i veckor framöver. Eller, räcker det med att stoppa sugröret i vinaren?

Nu ska jag vara kulturell och se på Bella & Tyra Show!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0