Grönsakssoppa och vinodlingar

Jag har en grönsakssoppa som står och puttrar på spisen, ambitiöst va? Tänkte bara segla in och berätta för er att jag lever och att jag inte gick vilse blan vinodlingarna igår. Faktum var att trots mina blöta fötter så gjorde den där promenaden susen. Jag gick i två timmar och fantiserade... om vad? jaa ni det är en hemlig hemlighet ;)
Efter promenaden hade allt illamående försvunnit! Bra va? Tänkte visa lite bilder från min långa och blöta promenad.


Jag älskar den här bilden, den hänger i busshållsplatsen utanför nattklubben Green Door. En liten påminnelse liksom om att man ska veta vart gränsen går. Nja om den fungerar vet jag dock inte riktigt...


Jag har länge funderat över varför det heter Green Door när inredning är röd.


Vattnet forsade på marken, regn blandat med smältsnö.


Det var en onekligen grå dag igår. Vinodlingarna är helt öde. Vindruvor växer ju inte på vintern fattar ni väl?


Luften gjorde mig till en ny människa!


Långt långt borta ligger en liten byggnad med ett kors utanför. Jag har många gånge undrat vad det är för något, detta tog jag reda på.


Detta var vad det var... längst uppe på toppen. Ojoj vilken utsikt det var därifrån.


På ena sidan såg man hela staden Heilbronn,, vände mig sig om såg man något som jag inte hade en aning om fanns..


Vinfält! Och ännu mer vinfält! Det skulle vara roligt att veta hur långt dom sträcker sig. Jaa nu vet jag iaf att det stämmer att jag bor mitt i Tysklands största vindistrikt.


Hmm jag tror det har nåt att göra med att Gud vakar över vinplantorna..


Byggdes 1901 men förstördes i kriget när hela staden bombades, återbyggdes 1990.




Korset, vår tillflykt..


Stället fungerar också som någon slags minnesplats för offren under bombattackerna.

Kommentarer
Postat av: carro

Åh, grönsakssoppa, det ska jag också göra någon dag denna vecka. Bra ide! Ska idag göra köttfärsbiffar med grönsakspuré... Mumma!

2010-01-18 @ 15:10:28
URL: http://www.fitnesssessan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0