Mozart

Lyssnar på Mozart och sträcker på mina ömma muskler efter body pumpen. Tycker inte också ni att klassisk musik är lite väl underskattad? Mozart och Beethoven är ju tusen gånger bättre än all skit som dunkar ur högtalarna nu för tiden. Det var bättre förr (försöker inbilla mig att jag levde under tidernas begynnelse). Jag råder er alla till att lyssna på lite klassiskt nu samtidigt som ni läser igenom min 2009-lista som alla andra har skrivit :P

1. Gjorde du något 2009 som du aldrig gjort förut? Japp, jag hade trekant med en tjej (haha skoja bara), nä men jag åkte till Tyskland för att plugga, det har jag ju aldrig gjort förut :P

2. Höll du några av dina nyårslöften? Näää det vill jag väl inte påstå. Hade som nyårslöfte att inte äta godis fram till påsk. På nyårsdagen satt jag med fingrarna i en chokladask..

3. Blev någon/några av dina vänner föräldrar i år? Hmm, alla ploppar ju ut ungar nu för tiden så det är ju lite svårt att hålla reda på vilket år de är födda.

4. Dog någon som stod dig mycket nära?  Ingen som stod mig nära, men två gamla vänner gick bort.

5. Vilka länder besökte du? Danmark, Tyskland, Tjeckien, Österrike, Schweiz, Frankrike, Turkiet, Italien (Sardinien).

6. Är det något du saknat år 2009 som du vill ha år 2010? Någon att ligga med på regelbundna tider, typ lika regelbundet som att äta tre mål mat om dagen.

7. Vilket datum från år 2009 kommer du alltid att minnas? 14 september (då började skolan i deutschland)

8. Vad var din största framgång 2009? Toppenbetyg hela vårterminen!  

9. Största misstaget? Jag är misstagsfri!

10. Har du varit sjuk eller skadat dig? Mitt hjärta krossades, annars inga större skador.

11. Bästa köpet? Flygbiljetter!

12. Vad spenderade du mest pengar på? Resor och vin. 

13. Gjorde någonting dig riktigt glad? Alla sommarkvällar med Sofia på balkongen har gjort mig riktigt glad.

14. Vilka sånger kommer alltid att påminna dig om 2009? She´s nothing like the girl you never seen before, nothing you cant compare to your neigbourhood!!!! och så klart allas vår tyska storfavorit Das geht ab :)

15. Var du gladare eller ledsnare i år jämfört med tidigare år? Jag räknar år 2009 som det bästa året i mitt liv hittills :P (eller okej det ligger på samma plats som året i London)

16. Vad önskar du att du gjort mer? Spenderat mer tid med mina vänner istället för att plugga och träna dag och natt.

17. Vad önskar du att du gjort mindre? Hångla, haha. (nån måtta får det väl va ibland tycker man) 

18. Hur tillbringade du julen? Dagen innan julafton låg jag på toaletten och kräktes, jag orkade inte ens klä granen. På julafton var jag inte så sugen på julmat. Julen spenderades hemma hos pappa med syskon, farmor och farfar.

19. Blev du kär i år? Njaaaa det tror jag nog inte,, förälskad kanske?? Eller bara ren kåthet (ibland är det svårt att känna skillnad på magpirr och "nedre-regioner-pirr" med tanke på att kroppsdelarna sitter så tätt inpå.

20. Favoritprogram på TV? Jag äger ingen TV, men när jag var hemma över jul fastnade jag framför Bondi Beach.

21. Bästa boken du läste i år? Twilight!!!!!!!

22. Största musikaliska upptäckten? att jag lyssnar på världsmusik hahaha.. nä jag upptäckte att jag gillar indiepop.. haha. 

24. Något du önskade dig och fick när du fyllde år? Jag fick världens bästa födelsedagsfest! Galet kul!

25. Något du önskade dig men inte fick? Jag önskade mig en tysk grammatikbok men fick en rosa dildo istället (ligger dock fortfarande i förpackningen)

26. Vad gjorde du på din födelsedag 2009? Jag gjorde tårtor, låste ute mig själv, drack hutlöst med vin, sprutade champange och hade allmänt kul.

27. Finns det någonting som skulle gjort ditt år ännu bättre? Absolut inte!

28. Hur skulle du beskriva din stil år 2009? Löpartights och löparskor,, haha. nää allvarligt så vet jag inte.

29. Vad fick dig att må bra? Mitt egna motto "Inget kommer hända om du inte själv ser till att det händer"

30. Vilken kändis var du mest sugen på? Daniel Radcliff, haha.

31. Vem saknade du? Alltid någon man saknar..



Kommentarer
Postat av: Amanda

SÅg på "Stina i London" att du ska flytta till London nästa höst:) Låter grymt kul och det är typ min dröm, så jag undrar bara. Hur bär du dug åt?:P Har du bostad o jobb innan du flyttar eller? Kram Amanda:)

2010-01-08 @ 00:01:33
URL: http://aamandabjork.blogg.se/
Postat av: Lotta

hallå där!



Kul att höra från dig med. :) Så det blir London för dig igen alltså? Låter verkligen inte helt fel.



Själv pluggar jag alltså sista terminen och blir klar med min BA i maj. Kommer söka till ett par master utbildningar som kickar igång i höst. I Sverige faktiskt. Uppsala och Stockholm står högst på listan men vi får se var vi hamnar.



Scott och jag gifter oss i sommar, i juli och sen ska vi förhoppningsvis lämna Finland for good. :) Efter Sverige är jag också väldigt sugen på London igen, men Skutt är inte särskilt positivt inställd. Vi bodde ju där sommaren 2008 och det var verkligen inte hans cup of tea, men jag jobbar på att få honom övertalad :) Annars blir det kanske Australien för självklart måste jag se var han kommer ifrån...

2010-01-08 @ 11:59:27
URL: http://www.lillalotta.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0