Zurück in Deutschland

Resan igår gick bra trots att jag hamnade bredvid ett italienskt hånglande par på flyget, en bebis framför mig och en skitunge bakom som sparkade i mitt säte. Anledningen till att jag stod ut var presenten jag köpte åt mig själv på flygplatsen i Göteborg. Jag köpte boken New Moon :) Läste ut Twilight över jul så då var jag ju tvungen att läsa del 2 också. Böckerna är så mycket bättre än filmerna, och självklart ska de läsas på engelska! Orginalet är alltid bäst, eller hur?

Trots att flygtiden mellan Gbg och Frankfurt bara är 1.40 så tog det mig 15 timmar att komma till min lilla lya. Buss från Gränna till Gbg 3 timmar, vänta på flygbussen i gbg 2 timmar, flygbuss till Gbg City airport, 25 min, vänta på flyget 1.5 timme + 40 minuter försenat (suck och stön ryanair, eller det kanske är vädret man ska skylla på), flygbuss från Frankfurt till Mannheim 2 timmar, vänta på tåg 50 minuter, tåg 1.5 timmar,, äntligen framme i Heilbronn. Då var klockan 00.16. Tror ni det går nattbussar i Heilbronn? Nej då. Jag fick gå med min väska rullandes efter mig som vägde 10,18 kg igenom den mörka parken. Jag hörde fotsteg och prassel i buskarna överallt, jag hade inte dagen till ära tänkt att bli våldtagen så jag halvsprang hela vägen hem. Kall och lycklig öppnade jag dörren till mitt hem. Home sweet home,, eller inte.. Det är inte Heilbronn och Tyskland jag gillar, det är människorna här, MEN det är ingen här, det är helt dött! Alla trillar in en efter en denna veckan så i helgen blir det party minsann!

Har tillbringat första dagen tillbaka med att läsa New Moon och pluggat International Management. Bra där! Om en timma ska jag gå till gymmet för att träna Latino Moves, jariba! Nu ska skumtomtarna förbrännas minsann!



I miss u already babe!!!!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Originalet ÄR alltid bäst! Eller ja, så länge det är på engelska eller svenska alltså. Något annat vet jag inte om jag tänker försöka mig på :P



Angelica! När kommer du tillbaka från Tyskland på riktigt? Jag vill ha en dejt!

2010-01-05 @ 21:17:23
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0