Duktiga storasystrar

Jisses vad jag skämmer bort min lillebror Christoffer, jag lagade mat åt honom, jag gav honom en kopp te. Hur mycket längre kan jag gå? Helt fantastiskt alltså. Inser ni hur multi tasked jag känner mig när jag matar Alexander samtidigt som jag äter själv? Förmiddagen av min barnvaktardag har gått smärtfritt. Nu ligger han och sover, hoppas han sover X antal timmar :P Det är ju knappast mitt problem om han inte somnar inatt haha. Men skjut mig vad tråkig jag är som pratar om barn i en blogg, det är ju ingen mammablogg det här alltså. I onsdags var jag och Becca på en föreläsning som hette "Duktiga storasystrar". Den handlade om vilken roll man fick i förhållande till vart man står i syskonskaran. Jag är pseudotvilling och andrabarn. Pseudotvilling blir man när det är tätt mellan barnen. Andrabarn löper större risk att bli alkoholister. Men de är också dom som flyttar till Stockholm eller emmigrerar haha. Fast idag har jag agerat duktig storasyster. Inte varje dag jag sköter hushållet minsann. Och nu riktigt längtar jag efter att pappa ska komma hem från jobbet så att jag kan ligga på soffan och ropa på honom att ge mig en kopp te. Det är då jag hoppar in i lillasysterrollen som inte har några plikter. Living the dream.


Alexander och Knodden (Christoffer) haha

Kommentarer
Postat av: Amis

Fin blogg =)

2010-06-04 @ 13:15:34
URL: http://www.metrobloggen.se/amis
Postat av: Natalie - It's all about attitude

Vilken söt blogg du har! :)

Och du skriver bra för övrigt!

(av det jag har kikat på iaf ^^)



sköt om dig! kram

2010-06-08 @ 15:06:44
URL: http://nataliedahlberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0