Men kära nån

En vecka senare eller vadå? Jag vet ju inte vad jag ska skriva eftersom jag alltid måste censurera mitt liv med ca 80%. Resterande 20% består av c-uppsats. Det går framåt, lite långsamt kanske, men framåt ändå. Jag menar, jag har ju så mycket annat att stå i liksom. Becca kom hem från tysklandsresan i måndags och nu har hon åkt till Västervik så det var en kort visit. Det blir så tyst utan henne, hela lägenheten ekar typ. Till råga på allt finns det ingen som lagar mat åt mig... förutom Faläng som lagade lasagne åt mig igår. Jisses vilket lyxliv jag lever. Nu måste jag iväg och träna, köpa vin och sen är det nog kväll. Elin kommer till Borlänge på besök, yay! Vi ska dricka vin hemma hos Nils med Cissi (carros syrra) och sen ska vi på kåren. Äntligen fredag, eller vadå?


Becca packar upp resväskan efter tysklandsresan.


En av mina spanska vänner skrattade när jag berättade att vi svenskar åker till Tyskland för att köpa alkohol. Hehe fan inte så konstigt när alkoholskatten är så löjligt hög. Som om inte det vore nog så måste jag gå till andra sidan Borlänge för att hitta nån alkohol. Typiskt Sverige. Oh vet ni vad jag lärde mig idag? Att Falun hade Sveriges första Systembolag år 1850. Ytterligare ett tecken på att Borlänge aldrig kommer kunna mäta sig med Falun, eller hur?

Kommentarer
Postat av: Nella

Härlig blogg =)

2010-03-19 @ 17:44:50
URL: http://nellis.se
Postat av: Hanna

Sant! Borlänge kommer aldrig ens komma i närheten av Falun! Men Mariehamn är ändå fan så mycket bättre än Falun, hissen en våning ner ligger Alko (vårt systemet), i Falun är det alltid långt till systemet, OCH det säljs en massa vanlig öl och cider (alltså inte sån där mesig folköl och sånt skit :P) i alla butiker här ;) Hanna <3 Åland! Angelica när kommer du och hälsar på mig?!

2010-03-19 @ 20:06:33
URL: http://hannahbannanah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0