Breaking dawn är som en mardröm

Den är helt sinnes! Breaking Dawn alltså, sista boken i The Twilight saga. Den är så olik de tre första böckerna. Jag var tvungen att sluta läsa idag för jag blev helt knäpp av den. Den var som att ha en mardröm och det enda man vill är att vakna och inse att det bara var en dum dröm. När Stephanie Meyer skrev boken måste hon nog fan varit hög eller haft en kritisk period i sitt liv. Hur kan man ens komma på tanken att en människa blir gravid med en vampyr och att bebisen är en blanding av en människa och en vampyr. Helt jävla sinnes. Och den där Bella går mig på nerverna. Finns det någon som är mer självisk än vad hon är. Det är hon och hennes ego mot hela världen. Som sagt var jag tvungen att lägga boken åt sidan, jag kunde inte ens hålla den i handen utan att må dåligt. Ni vet när Gandalf i Sagan om de två tornen tar på den där magiska kulan som Saruman har? Kulan låter honom inte ta i den. Exakt så kände jag när jag höll i boken. Nu ligger den i väskan och jag kan inte sluta tänka på att ur den kommer en blodig bebis med vampyrtänder krälande.

Vampyrer i all ära men nu går jag nog och tränar asså. Det bler ett pulspass. Kanske kan hoppa ur demonerna ur mig eller nånting :P




Kommentarer
Postat av: ANGIE

what!? Jag älskar den boken! jag drog ut på slutet för att jag inte ville den skulle ta slut haha :D

2010-05-28 @ 00:51:44
URL: http://stylings.blogg.se/
Postat av: Amis

Fin blogg =)

2010-05-28 @ 08:41:09
URL: http://www.metrobloggen.se/amis

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0