Would u like a cup of tee?

Jag vet inte hur många koppar te som jag sörplat i mig idag, men det är många. Te är dessutom vätskedrivande som fan så jag har kissat dubbelt så många koppar som jag druckit. Jag älskar te i alla smaker till och med "Builders tee". Det är ett annat ord för earl grey som min aupair mamma i familj nr 3 brukade kalla det. Jag känner mig halvbrittisk när jag sörplar te. Det hade suttit fint med lite butter shortbread biscuits och lite scones.
Jag skojar inte när jag säger att jag suttit HELA dagen i soffan och inte gjort ett förbannat skit förutom att tittat på os, surfat och pluggat minimalt lite. Åh jag har ju inte avslöjat vad min nya leksak är för något! Det är en ny liten liten liten liten laptop. Asus eee pc heter den och har typ nyss kommit ut i affärerna i Sverige. Den har tydligen blivit populär fort. Den har en skärm som är 9tum, väger 999gram, liten och behändig jävel på 16GB. Det är allt jag behöver. Då kan jag ha den minimala datorn till skolan och viktiga grejer så kan jag ha den andra som jag numera tycker är enorm och klumpig till att ladda ner film och musik på. Den får helt enkelt agera stationär trots att det är en laptop. Jag är förälskad i min nya dator och jag ger den mängder med pussar hela tiden. Pappa kan inte förstå hur han kan ha fått så prylsjuka barn. Hmm kan det möjligtvis komma från honom? Han som till och med har en elektrisk tapetborttagare. Hur ofta använder man en sån liksom?
Men jag förtjänade en liten pryl efter att jag jobbat och slitit en hel sommar. Istället för att slänga pengar på kläder liksom. Kläder som jag typ bara kommer använda en säsong (om den ens blir använda vill säga). Känns lite onödigt att samla på mig massa kläder när jag ändå har tänkt flytta till London om ett år. Shoppingens huvudstad nr1 :) 
I höst ska jag satsa på några enkla basplagg som jag enkelt kan variera med accesoarer.
Ja okej det där kanske inte lät riktigt som mig men jag ska verkligen dra in på shoppandet. kommer sluta med att jag springer på Gina Tricot 3 gånger i veckan bara för att de har billiga kläder. En butik som jag knappt shoppat nåt i är Indiska som ju faktiskt har sjukt snygga outfits till hösten. Så dit blir det en sväng oxå.
Åååå nya stövlar måste jag ha! stövlar är lätt det snyggaste man kan klä sina fötter i på hösten. Undra hur länge modet med  att ha jeansen instoppade i stövlarna kommer hålla? Jag kommer ihåg för flera år sen när modet kom så gillade jag det inte alls. Jag är en sån som säger usch och blä till nya trender när de nyss kommit och sen blir det genast mycket jobbigare när jag börjar gilla modet. Men då har jag ju redan sagt till alla att jag tycker det ser helfult ut. Men hey det är ju tillåtet att ändra sig :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0