Hej mitt vinterland

Borta bra men hemma bäst, visst är det så? Har suttit på tåget sen kl 10.12 och nu möts man av ett soligt och vitt Dalarna. Solen glittrar i snön och jag vill bara vara framme i Falun nu och andas in vinterluften, en timma kvar sen är jag där. Dåligt bloggande från mig igår men jag hade fullt upp hela dagen och var inte hemma förrens vid 23. Var på mellandagsrean med Johan, Christoffer och Belinda så nu är min resväska fullproppad med julklappar och shoppingfynd, hur ska jag orka släpa hem den från tåget? Hjälp mig någon!!
Det var helt galet med folk i butikerna på A6 igår för att inte tala om Gina Tricot nere på stan där hela Jönköping befann sig samtidigt. Efter flera timmars shoppande åkte vi hem till Farmor & Farfar och fikade innan vi skulle åka till Mormor för att fira jul med kusiner och mostrar. Jag är så trött på julmat nu så att jag kan kräkas. Tillochmed skumtomtar har jag tröttnat på.

Hemma hos pappa är det tyst och dimmigt och han längtar redan till våren, för min del får det gärna vara vinter någon månad till :) Imorgon åker vi till Sälen! Jariba! Och självklart får ni uppdateringer under veckan i Sälen, mobilt bredband är guds gåva till bloggerskor.

Sofia, jag vet inte vad som hände med SAS.. Vi hade ju värsta planerna, och vad hände med lunchandet på stan?? Det kommer ju inte vara SAS så länge till när S1 flyttar till Sälen, det blir ju bara AS, men det är inte dåligt det inte ;) Vi får styra upp det här helt enkelt.. Åh vad jag saknar rödjackan btw! Verkar som att rödjackan tagit jullov :(

När jag kommer hem till Falun ska jag packa upp väskan och sen ska jag packa om väskan och slänga i skidkläder!

Uppdaterar ikväll. tjipp och hej

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0