Julafton del 2

Familjen Karlsson firar jul



I min familj firar vi en traditionell jul som ser likadan ut varje år, eller iaf nästan. I år var granen mindre, högen med julklapparna var mindre, de flesta julklapparna var till Alexander som inte ens var där och högen med chokladaskar var tillochmed <--- ska man särskirva det där? mindre. Men annars var allt som vanligt. Vid julbordet diskuteras mina sexvanor. Jag säger att jag inte ska ha några barn, pappa säger att det kan bli svårt att veta vem pappan är, Madde säger att jag får börja föra dagbok, farfar avslutar lite fint med att nu för tiden kan man genom DNA se vem som är pappan till barnet. Vad tror min familj om mig egentligen? Uppenbarligen så känner de mig inte tillräckligt,, skulle  JAG,, nääee, eller? Allvarligt så ligger jag nog minst av alla i Falun och Borlänge.

  
Bild 1: Julklapparna är betydligt mycket färre än tidigare år, det är tydligen följden av att bli äldre. Och inte kan man leka med dom längre heller, de är döda ting.
Bild 2: Granen är liten men fan det tog evigheter att klä den. Vi brukade vara fem syskon som slogs om kulorna så att glassplittret flög genom rummet. I tisdags kväll när granen skulle kläs var det bara jag och Christoffer som halvt ambitiöst satte dit kulorna. Vart har alla mina syskon tagit vägen? :(
Bild 3: Madde, Tindra och jag. Tindras pose är den snyggaste, hon ska alltid vara en dramaqueen.

  
Bild 1: Alexander har fått en judodräkt, det kommer dröja länge tills han kommer bli tillräckligt stor för att kunna ha den men han kommer se tuffast ut av dom alla.
Bild 2: Kalle Anka är ett måste på julafton, det är full koncentration som gäller.
Bild 3: Enda gången på året som jag ser på public service med nöje.

   
Bild 1: Tomten har anlänt. Ho ho finns det några snälla barn? Vi måste ha tomte för Johan blir så ledsen annars, han är ju bara 17. Tomten är en otäck filur.
BIld 2: Tomten har slagit sig ner för att dela ut alla paketen, Tindra nosade på allt och ville vara i händelsernas centrum.
Bild 3: Christoffer fick ett sexpack Corona av sin bästaste bästa syster. Produktplacering it is.
Bild 3: Min bildsköna farbror. Sofia, om du tycker min pappa och lillebror är heta då ska du se min farbror. Kääärleeeek Mikaaaael!!

Idag är det juldagen och jag ska inte röra ett finger förutom när jag gräver i skålen med skumtomtar och skruvar upp korken på julmusten. Det är ju massa bra filmer och program på TV idag, dock så krockar allt på de olika kanalerna. Det var nog bättre förr när det bara fanns en kanal och myrornas krig, jag skulle hellre se myrornas krig än att se public service hela dagarna.
Nu ska jag ladda på mitt liftkort och förboka skidor!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0