Julklappsinslagning

Här går det undan i julstugan, klapparna är inslagna, köttbullarna färdigstekta, julskinkan är i ugnen och julmusiken klingar i bakgrunden. Kanonväder är det ute dessutom, kan knappt bli bättre fast lite snö skulle sitta fint :) När skinkan lämnat ugnen ska jag och Christoffer baka pepparkakor, undra hur långt tid det tar innan vi tröttnar eller hur mycket deg jag hinner äta innan jag får ont i magen. Jag skrev i morse att det kanske inte blir så många inlägg idag, ni kan bortse från det inlägget, fan jag är bloggberoende. Jag tvingar Christoffer med jämna mellanrum att ta bild till bloggen..
-Chrilleeeeeeeee, ta en bloggbild!!!!!!
-Men åhhhhhh,, ja.



Jag är nog sämst på att slå in paket men satan vad koncentrerad jag är. På något konstigt vänster lyckas jag alltid ta för lite papper vilket resulterar i att jag måste pressa in julklapparna och gärna lappa ihop med lite överblivna pappersbitar och långa tejpbitar.


Känner ni julstämningen? Jag har tagit på mig tomteluvan för bästa effekt och julleendet är på högvarv.


Grannen Lasse kom in på en snabb visit. Han är lika tokig som han ser ut att vara.

Nu ska jag och Christoffer åka till Thereses grav och tända ett ljus och så ska vi ta en promenad i det vackra vädret :)
Jag läste Saras www.sarastar.blogg.se  och Sofias www.soffiproppbloggen.blogg.se bloggar och upptäckte då till min stora förtjusning att det faktist inte bara är jag som ägnar stora delar av jullovet åt att hänga med småbröder :)
Keep up the good work!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0