Stackars städjobbare

Jag stod ute i köket och fixade matlåda och frukost då två stackars 16-åriga tjejer dyker upp med såpa, svinto och moppar. Nu är det dags för Locus köken att bli sommarfina. Frysarna ska frostas av, kylskåpen, alla skåp, spis, bakom spisen till och med, allt ska vara kliniskt rent. De började städa förra veckan och det verkar som om köken aldrig tar slut. Jag skulle göra vad som helst för att få slippa skrubba bort matrester från pakistanarnas julfest år 2004 och tömma komposter som inte tömts på månader vilket har resulterat i att påsarna förvandlats till svampliknande mögelattacker. 7-16 ska de städa hela sommaren för vad de kallade det en obefintlig lön. De frågade sig själva vad fan de gett sig in på.. Det må vara tillfredsställande när städandet är klart och man ser resultat men ryser vid tanken på att städa efter andra.

Så jag måste tyvärr utöka gårdagens lista över sådant som jag tycker är värst. Bebisar, spindlar, myror, cancer och städjobb.

Igårkväll satt jag och sorterade massa massa bilder på datorn och la i olika mappar. För nu jävlar ska här framkallas!

Att döma på ansiktsuttrycket så älskar hon sitt jobb.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0